Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

jag är sugen på alkohol

Ärdet  ett varningstecken att vara sugen på alkohol en onsdag? Alltså känna ett RIKTIGT sug efter att få skjunka ner i soffan med ett eller två glas vin på kvällen och bli lite salongs berusad? Är det normalt? 

• Svar på tråden jag är sugen på alkohol
  • Anonym (....)
    Chocoholica skrev 2014-01-22 16:11:06 följande:
    Brukar du vara sugen ofta? Dricker du på vardagar i vanliga fall? Om inte är det nog ingen fara. Kan själv bli sugen på en riktigt kall bärs på en vardag emellanåt, speciellt om det är stressigt på jobbet...
    De har blivit mycket fest senaste helgerna då jag blivit full varje gång...  Men jag är trött på det och föredrar egentligen lugna fredag/lördag kvällar hemma med 1-3 glas vin framför fest och fylla. Det är främst alla fester senaste tiden som får mig att fundera på om det är normalt att vara sugen på alkohol ibland. Förut under lugnare tider har jag inte tänkt tanken på att det skulle vara konstigt..
  • Anonym (....)
    Chocoholica skrev 2014-01-22 16:11:06 följande:
    Brukar du vara sugen ofta? Dricker du på vardagar i vanliga fall? Om inte är det nog ingen fara. Kan själv bli sugen på en riktigt kall bärs på en vardag emellanåt, speciellt om det är stressigt på jobbet...
    som svar på din fråga, nej jag brukar inte dricka under vardagar, inte om jag vet att jag ska på fest under helgen..
  • Anonym (....)
    Anonym (Vin) skrev 2014-01-24 10:08:53 följande:
    Vin är väl helt ok, se på fransmännen de dricker ofta dagligen utan att alla anses ha problem.
    Men de brukar inte supa sig full under helgerna
  • Anonym (....)
    Chocoholica skrev 2014-01-22 18:18:29 följande:
    Så länge du tar det lugnt och håller drickandet till helgerna är det inga bekymmer. Du får ta det lugnt ett tag nu. Tänk på att levern kan ta skada av festandet.
    Jag ska ta en paus från festerna och fyllorna minst några veckor.... känner att kroppen behöver det.. MEn är ändå sugen på två glas vin ikväll eller imorgon.. 
Svar på tråden jag är sugen på alkohol