Inlägg från: Chocoholica |Visa alla inlägg
  • Chocoholica

jag är sugen på alkohol

Brukar du vara sugen ofta? Dricker du på vardagar i vanliga fall? Om inte är det nog ingen fara. Kan själv bli sugen på en riktigt kall bärs på en vardag emellanåt, speciellt om det är stressigt på jobbet...

I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Chocoholica

Så länge du tar det lugnt och håller drickandet till helgerna är det inga bekymmer. Du får ta det lugnt ett tag nu. Tänk på att levern kan ta skada av festandet.

Anonym (....) skrev 2014-01-22 16:21:34 följande:
    som svar på din fråga, nej jag brukar inte dricka under vardagar, inte om jag vet att jag ska på fest under helgen..

• Chocoholica
    Syndrom skrev 2014-01-22 19:01:29 följande:
    Så det är bättre att supa sig full varje helg, än att ta ett glas vin en onsdag, och sen kanske 3 glas på lördagen? Låter mycket märkligt må jag säga.

Lugn och fin. Jag har inte sagt något om att supa sig full. TS var sugen på alkohol idag men eftersom det har varit lite väl mycket drickande nu och hen verkade vara bekymrad över att hen var sugen en vardag så tycker jag att hen kan dricka lite på helgerna om hen vill ha något. Förstår inte har du fick supa sig full ifrån.
  • Chocoholica
    Syndrom skrev 2014-01-24 10:06:24 följande:
    TS skrev själv att hon de senaste helgerna druckit sig full. Så vad är skillnaden, om hon tar 2 glas vin allt som allt, om det är på en tisdag eller en lördag?

Som jag skrev verkade hen bekymrad av att hen kände ett behov av att dricka på en vardag. Därför föreslog jag att hen tar det på helgerna och jag tycker att hen då ska dricka måttligt eftersom det verkar som att TS är bekymrad över drickandet.
Svar på tråden jag är sugen på alkohol