• Syndrom

jag är sugen på alkohol

Chocoholica skrev 2014-01-22 18:18:29 följande:
    Så länge du tar det lugnt och håller drickandet till helgerna är det inga bekymmer. Du får ta det lugnt ett tag nu. Tänk på att levern kan ta skada av festandet.
    Så det är bättre att supa sig full varje helg, än att ta ett glas vin en onsdag, och sen kanske 3 glas på lördagen? Låter mycket märkligt må jag säga.
  • Syndrom
    Anonym (....) skrev 2014-01-22 16:06:29 följande:
    Ärdet  ett varningstecken att vara sugen på alkohol en onsdag? Alltså känna ett RIKTIGT sug efter att få skjunka ner i soffan med ett eller två glas vin på kvällen och bli lite salongs berusad? Är det normalt? 
    Men som svar: Nej, det är inget varningstecken att vara sugen på ett glas vin. Farligt blir det när det inte räcker med ett glas vin, utan du ska bara ta ett liiiitet till och vips är hela flaskan slut. 
  • Syndrom
    Chocoholica skrev 2014-01-22 22:13:16 följande:

Lugn och fin. Jag har inte sagt något om att supa sig full. TS var sugen på alkohol idag men eftersom det har varit lite väl mycket drickande nu och hen verkade vara bekymrad över att hen var sugen en vardag så tycker jag att hen kan dricka lite på helgerna om hen vill ha något. Förstår inte har du fick supa sig full ifrån.
    TS skrev själv att hon de senaste helgerna druckit sig full. Så vad är skillnaden, om hon tar 2 glas vin allt som allt, om det är på en tisdag eller en lördag?
Svar på tråden jag är sugen på alkohol