Inlägg från: Emmask |Visa alla inlägg
  • Emmask

Hjälp mig igenom detta!!! Avbruten graviditet på grund av allvarligt kromosomfel - triploidi

Liljeplan8 skrev 2014-01-24 20:15:01 följande:
    Hej alla stöttande människor

Nu är vi inte gravida längre, vi är istället föräldrar till ett änglabarn.
    Förlossningen var otroligt smärtsam då jag låg i värkar i cirka 4 timmar utan uppehåll. Skakade ofta pga den ansträngande smärtan, fick flera doser morfin som knappt hjälpte något. Fick ta två kurer av livmodermedicinen innan vår lilla O kom ut.

När det väl var dags kändes det som om det tryckte ut något inifrån och jag gick till toaletten. Vid födseln låg Lilla O kvar i hinnsäcken som var helt intakt. Navelsträngen var av. Han hade dött i magen någon dag tidigare. Det kändes skönt att han fick dö där han trivdes i min mage och inte i ett kallt bäcken.

När han väl var född tog den underbara barnmorskan med honom för att göra han fin och linda in honom i filten. Kuratorn, BM och Carlmartin var alla med vid födseln.

Känslan efteråt var befriande. Jag var lycklig på något vis. Det enda jag ville var att få se min ängel. När han kom in kändes det som ett magiskt ögonblick.
    Han såg avvikande ut pga diagnosen men var ändå det vackraste jag nånsin sett. Röd och liten som en hand. Små tår och fingrar med naglar. Ögonbryn. Och en liten penis.
    Vår lilla O var en pojke. En liten liten förstfödd pojke.
    Nu efteråt smärtar det i livmodern men den grymma smärtan försvann direkt Lilla O var på väg ut. Jag omges nu av ett dus och ett lugn.

Tack för alla tips och hjälp. Hoppas vår tråd kan vara till stöd för andra föräldrar där ute med liknande problem
    Kram
    Det där var bland det finaste jag läst. Gud så fin läsning, i all oro och sorg.
Svar på tråden Hjälp mig igenom detta!!! Avbruten graviditet på grund av allvarligt kromosomfel - triploidi