Hjälp mig igenom detta!!! Avbruten graviditet på grund av allvarligt kromosomfel - triploidi
Jag har inte varit i din situation, men lite ändå. Min bebis dog i magen i v 22. Två dagar senare satte dom igång förlossningen. Jag fick så mycket smärtstillande jag ville ha, men på nåt konstigt sätt så ville jag ha lite ont. Dock var jag ganska full av morfin när han skulle ut, så det kändes inget. Vi bad barnmorskan titta på honom först, så att han inte såg konstig ut. Han var jättefin! Huvud, händer och fötter såg precis ut som en miniatyrbebis! Resten av kroppen såg också helt normal ut, men huden är ju väldigt genomskinlig när dom är så små. Han fick ett namn, hans syskon fick säga hejdå, sedan satt vi ned honom några timmar till. Han blev invirad i en filt och jag lade med ett brev från mig. Han begravdes som anonym i en minneslund eftersom han fortfarande räknades som foster. Tiden dagarna innan förlossningen och några månader efter var hemsk. Min mamma fick ringa min chef och berätta. Jag började jobba deltid efter en månad ca. Egentligen ville jag inte jobba alls, jag hade ju inte långt kvar till mammaledigheten, men tankarna skingrades lite i alla fall när jag fick annat att tänka på. Vi hade inte påbörjat barnrummet eller så, men min mamma fick gå till affären och lämna tillbaka mammabyxorna, dom ville jag inte se. Och ja, jag vågade bli gravid igen. Oroade mig igenom hela graviditeten, blev igångsatt lite innan beräknat datum, delvis pga det som hänt. Du kommer att ta dig igenom det här och din bebis kommer alltid att finnas i ditt hjärta. Själv lät jag gravera in hans namn i ett halsband, där jag även har hans syskons namn.