Hjälp mig igenom detta!!! Avbruten graviditet på grund av allvarligt kromosomfel - triploidi
Är verkligen ledsen för er skull, väldigt tråkigt när man inte får det barn som är så efterlängtat.
Eftersom bebisen inte kommer kunna leva utanför dig så ska du inte känna att du tar dennas liv, det är bara naturens gång tyvärr, inget du kan göra eller kunde gjort annorlunda.
Eftersom jag inte har varit med om detta själv kan jag bara svar på de rent praktiska sakerna (har jobbat med förlossningsvård)
De par jag har haft att göra med har velat se bebisen, eftersom man annars kan få så mycket konstiga fantasier om hur barnet såg ut och så vidare, och man kan ju inte ångra sig i efterhand.
Antingen kan man ha gravplats eller kanske lägga bebisen i en minneslund, det är så individuellt.
Efter att du har förr sveps bebisen in i en handduk och så får ni hålla och se på den så länge ni vill sedan tas den omhand av personalen eller en begravningsentreprenör beroende på vad ni väljer.
Bebis kläder och rum kan ni väl bara spara till senare om det skulle va så att ni vill försöka igen.
Det finns fina stödgrupper man kan få samtal i när/om det blir en ny graviditet och kanske oro inför förlossningen då.
All lycka till er=)