Förvärkar+fixering v 30?
Hej!
Jag är i vecka 30 & är sjukskriven pga sammadragningar/förvärkar
Jag har haft sammandragningar sen jag blev gravid i stort sätt mer eller mindre.
Sen ca tre v tillbaka så började dom kännas mera, som mensvärk & även smärta i ryggen.
En dag kom dom med 5 min mellanrum & höll i sig ett tag, förlossningen sa att jag skulle avvakta.
Sen har jag vilat mest, men dom kommer även på nätterna när jag sover eller vilar.
Fast ju mer jag vilar desstu mer sällan kommer dom faktiskt, jag försöker att ta det lugnt!
Jag var hos min BM här om dagen & hon konstaterade att bebis låg ner med huvud, vilket jag känt sen 2 veckor tillbaka, magen har sjunkit & det dsmärtar i bäckenbenet.
T.o.m min mag tyckte magen sjönk ner plötsligt.
Hon kunde inte säga om barnet var fixerat då jag är omföderska.
Idag när jag känner på magen vid bäckenbenet så känner jag ett stort tryck, jag känner att bebis ligger där & trycker.
Har bara känt sparkar & rörelser vid revbenen ingen annastans, på ca 2 veckors tid.
Det ilar & spänner i benet.
Kan det ändå vara så att bebis är fixerad?
Och betyder det något med tanke på alla mina sammandragningar & förvärkar?
Jag har sammandragningar OFTA & förvärkar IBLAND.
Nästa gång jag får förvärkar ska vi åka in till förlossningen, jag borde ha gjort det tidigare egentligen men när jag ringt dit har jag känt mig så dum =(
Med min son hade jag förvärkar i vecka 28 & låg inne ett dygn för kontroll, livmoderstappen hade utplånas till hälften.
Finns det risk att detta barn kommer tidigare, vad tror ni?
Jag sover jätte dåligt & känner mig orolig, precis som om ngt är på väg & ska hända!
Har någon några tips?
Jag vill att barnet ska stanna iaf till vecka 36-37!
Tacksam för svar & tips!