Carolinalovetobias skrev 2014-05-25 08:13:12 följande:
Hej och välkommen! Kul med en till här som man kan vädra tankar, känslor och tips med!
Är också i v 23 och gått upp 8 kg så jag känner som du.. att jag har ångest. fast om jag räknar från vikten på inskrivningssamtalet så har jag gått upp 3-4 kg. Det sa bara pang första månaden och gick upp 5 kg innan inskrivningen typ. Med sonen gick jag upp 13 kg och det kändes lagom liksom. Jag blev smått ätstörd efter sonen och vill inte hamna där igen. Det var det enda som betydde något.. Att gå ner i vikt. jag är en allt eller inget person. antingen tokbantar jag och toktränar eller så är jag helt tvärtom. Svart eller vitt. Därför tänkte jag kanske att man kunde komma in i hälsosammare matvanor + regelbundna promenader nu under graviditeten så man har det naturligt sen när man har fött men det går ju så där än så länge.. När jag har ångest och sånt tappar jag all självdiciplin som finns. Finns ingen bättre medicin än tröstätning.. Hatar den sidan av mig själv. Men jag går i terapi iaf så jag jobbar med det..
ja, jag är verkligen glad för att det kommer en liten till, det är näst intill overkligt att det växer en liten i magen. I min första graviditet gick jag upp nästan 20kg o min andra graviditet gick jag upp 10 kg. Jag önskar verkligen att jag kunde röra på mig mer, men det gör så förbannat ont och då blir det precis som du säger, man tröstäter. Bästa trösten någonsin. Men har fått mkt hjälp av min sjukgymnast så jag hoppas att det vänder snart.
Skönt att du fått hjälp, är det KBT som du utövar då?