Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Jag är nu i v38 och har haft det jobbigt med kost och träning till och från under graviditeten. Första veckorna åt jag bra, sen v7-18 mådde jag jätteilla och kräktes massor och kunde endast äta vissa saker vissa dagar (helknäppt!), sen kunde jag äta mer som vanlugt men hade svårt för protein och mycket grönsaker = väldigt svårt att äta bra och få bort suget. Efter v32 blev det bättre och jag har kunnat dra ner på mackor, pasta, ris, potatis. Nu äter jag åt "paleo"-hållet fast med mer mjölkprodukter och jag känner hur bra jag mår. Jag har fri tillgång till "paleogott" tex mixad frusen banan med jordgubbar (supergod sorbet!!) och jag har alltid chokladmuffins och chokladbollar a la paleo (nötter/frön/dadlar/kakao osv) i frysen som jag får ta av varje dag om jag vill. Skillnaden nu är att jag inte är lika sugen på mackor och godis och äter inte heller lika mycket. Fram till v 24 hade jag gått upp 10 kg och det kändes jobbigt eftersom jag tänkte att vikten kommer att fortsätta rätt uppåt. Men hittills i v38 har jag bara gått upp 12 kg. Träning har jag inte alls orkat/klarat av förrän sista veckorna nu. Jag tror att man ska äta så bra man bara kan och träna så mycket man bara kan när man är gravid och jag har verkligen försökt, men det har helt enkelt inte gått förrän nu pga av hormoner osv. Det har inte haft något med min vilja att göra eftersom jag hela tiden försökt men mage och kropp har starkt sagt ifrån.

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)