Inlägg från: linneamedo |Visa alla inlägg
  • linneamedo

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Här hänger jag med! Jag har så svårt att styra vad och hur mkt jag äter och jag mår dåligt av detta. Är i v.18 med andra barnet. Med första barnet åt jag allt som kom i min väg och rörde mej väldigt lite vilket resulterade i +30 kg, vilket var tortyr!! Kunde knappt röra mej i slutet och så vill jag verkligen inte ha det med tvåan nu :( jag behöver tips på nyttiga mellanmål, någon som har nåt på g? Måste rymmas i väskan och inte behöva förvaras i kylskåp!

• linneamedo
    joma2 skrev 2014-02-18 16:29:44 följande:

Hej alla blivande mammor {#emotions_dlg.flower}
    Jag känner så igen mig i många av era berättelser Tungan ute

Detta är min första graviditet och jag oroar mig lite över hur man "bör" äta...? Livsmedelsverket säger en sak, men tittar man på gravida kvinnor över lag så blir det ganska mycket sött och "onyttigt" vilket jag PERSONLIGEN kan tycka att man ska unna sig om kroppen skriker efter detta... eller?
    Jag har ganska dålig aptit på dagarna men på kvällarna/nätterna är jag sugen på någon sött/krispigt hela tiden. Att äta en morot eller ett äpple vid detta sug hjälper tyvärr inte Rynkar på näsan 

Ska man plåga sig med att hålla igen för att livsmedelsverket förespråkar en sak och samhället bombaderar en med det "smala, nyttiga och lyckade" idealet? 
    Är det bara jag eller funderar flera över hur man ska förhålla sig till sin nya situation och det lilla livet i magen?

Många tankar och funderingar i detta nya hahahaha

Min erfarenhet är att man kan äta allt (som man "får") men kunna ha kontroll på det, det jobbiga är ju att man skapar sug efter mer o mer o mer när man äter mkt snabba kolhydrater och socker vilket lätt kan spåra ur :/ men det är ju sååå svårt att hålla emot för man är ju banne mej hungrig JÄMT!!
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)