• kixan

Nässprays beroende och gravid v30..

Rinexin! Finns receptfritt på Apoteket. :)

A -03, F -05, V -10
  • kixan
    loglady skrev 2014-02-27 20:02:08 följande:
    Jag har använt nässpray under senare delen av två graviditeter, fått 2 friska barn och behovet av sprayen försvann så fort barnen var ute. Är gravid igen i vecka 25 och har precis börjat med nässpray pga förkylning, misstänker att jag kommer fortsätta graviditeten ut. Rinexin skulle jag verkligen inte ta under graviditet, inte annars heller för den delen. Substansen är sedan 2005 förbjuden i USA. Hjärnblödning står med som en biverkan i FASS.

Hoppsan då, min barnmorska fixade recept på det åt mig förra graviditeten, 2010.
    A -03, F -05, V -10
  • kixan
    loglady skrev 2014-02-27 20:02:08 följande:
    Jag har använt nässpray under senare delen av två graviditeter, fått 2 friska barn och behovet av sprayen försvann så fort barnen var ute. Är gravid igen i vecka 25 och har precis börjat med nässpray pga förkylning, misstänker att jag kommer fortsätta graviditeten ut. Rinexin skulle jag verkligen inte ta under graviditet, inte annars heller för den delen. Substansen är sedan 2005 förbjuden i USA. Hjärnblödning står med som en biverkan i FASS.

Fast det har ju ingen bevisad fosterpåverkan. Och hjärnblödning står som mycket sällsynt biverkning. Det hjälpte iaf mig att överleva andra halvan av graviditeten utan allvarlig sömnbrist.
    A -03, F -05, V -10
Svar på tråden Nässprays beroende och gravid v30..