• Anonym (Sann)

Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?

Har du gjort några pinsamma felskrivningar i SMS eller mejl?

Jag trodde att jag skrev till min dejt som jag träffat tre gånger att "Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gosig ;)". Men jag fick inget svar och när jag kontrolläste mitt SMS såg jag att jag skrivit ""Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gasig ;)"

TystSkäms

• Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (DDO) skrev 2014-01-16 22:00:54 följande:
    Frågade via sms värdinna på midsommarfesten vad jag skulle ta med till festen. "Två liter jordgubbar och en god dildo" fick jag till svar. Hon menade sill!
    Du skulle tatt med dig en dildo också och en flaska jorgubbssås eller liknande .-D
  • rufsatufsa

Detta hände i början av min och min mans förhållande. Jag skulle åks till honom och skulle skriva:
    jag kan höra av mig när jag sitter på tåget. (han skulle möta upp mig på stationen) det blev:
    Jag kan hora av mig när jag sitter på tåget.

• Heranell
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-17 08:43:25 följande:
    Du skulle tatt med dig en dildo också och en flaska jorgubbssås eller liknande .-D

Nu är jag inte inte lagd å det hållet förstås, men det hade ju varit en kul grej!
    Fast det var nog tur jag lät bli, våra barn och gamla mammor hade nog undrat vad det var för nåt...
  • SupersurasunkSara
    Heranell skrev 2014-01-17 10:20:31 följande:

Nu är jag inte inte lagd å det hållet förstås, men det hade ju varit en kul grej!
    Fast det var nog tur jag lät bli, våra barn och gamla mammor hade nog undrat vad det var för nåt...
    Hahaha ja det hade kanske itne varit så lyckat .-D
  • Anonym (kul!)

Tja, vet inte hur många gånger jag har messat min gamla mor och berättat om något, och fått tillbaka svaret "JÄTTEKUK"!! med stora bokstäver och allt.
    Och det roligaste är att hon inte ens använder sig utav autocorrect, hon stavar varje ord så jag begriper inte hur hon lyckas skriva fel varje gång. Skäms gör hon i alla fall Tungan ute

• Hypnotica

Min mobil (eller rättare sagt det speciella tangentbordet som ska förutse vad jag håller på att skriva) har våra moments.

I Facebook Messenger till en kompis:

"Nu ska jag dricka te och äta kadmiumskorpor" Kompisen tyckte det lät rätt äckligt.

"Jag har fått flatlöss!!" Bladlöss och det var en av mina krukväxter som fått det.

"Gick till *** till slut och gosade lite kött" Vännen jag gick till är vego men har en katt och det är den jag gosade på.

"JAg har fastnat i Sollentuna"  Det var solnedgången jag fastnade i (att titta på)

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (Jag)

En kompis skulle på semester till Göteborg och jag skulle skriva och fråga om de skulle på Gothia (syftade på hotellet Gothia Towers). Men jag skriver istället och frågar om de skulle bo på horhus då!! Insåg heller inte att jag skrivit fel och undrade en stund när svaret jag fick var "låter ju trevligt, men tror inte frugan går med på det".

• Cupcakerina

Jag är lite för snabb på fingrarna när jag smsar och ibland (alldeles för ofta) har det blivit fel. Två exempel:

"Har du några småpojkar som jag kan låna?"

Skickades som tur var till min bästa kompis och det skulle vara småpengar istället för pojkarna.

"Jag äter människor med glass."

Som svar till mitt ex när han undrade vad jag åt för lunch. Självklart var det pannkakor jag åt ;)

Återkommer mest troligen ;)

Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?