• Anonym (Sann)

Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?

Har du gjort några pinsamma felskrivningar i SMS eller mejl?

Jag trodde att jag skrev till min dejt som jag träffat tre gånger att "Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gosig ;)". Men jag fick inget svar och när jag kontrolläste mitt SMS såg jag att jag skrivit ""Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gasig ;)"

TystSkäms

• Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?
  • Anonym (DDO)

Frågade via sms värdinna på midsommarfesten vad jag skulle ta med till festen. "Två liter jordgubbar och en god dildo" fick jag till svar. Hon menade sill!

• Sjömamma

Ha, ha åh, nej! Mitt exempel är inte lika hemskt men....jag hade skickat ett sms till en av mina timanställda att det gällde ett "akutjobb". Men så såg jag idag att det istället stod "skitjobb"....... Varför har dom programmerat ordlistorna till att välja svordomar och fula ord i första hand? Är det nån stackars ensam datanörd som jävlas med oss? :)

• AnnaGreta 378
    MsCaptaine skrev 2014-01-16 22:07:54 följande:
    Ha, ha åh, nej! Mitt exempel är inte lika hemskt men....jag hade skickat ett sms till en av mina timanställda att det gällde ett "akutjobb". Men så såg jag idag att det istället stod "skitjobb"....... Varför har dom programmerat ordlistorna till att välja svordomar och fula ord i första hand? Är det nån stackars ensam datanörd som jävlas med oss? :)
    Ville din timanställda ha lite skitjobb? Tungan ute Fruktansvärt pinsamt....Eller trodde hen att du är otroligt skojfrisk.
  • Miami

Jag skrev till min man att jag bjudit en kompis på kamelbullar! Inte så pinsamt kanske men lite äckligt :)

• ximena

Skrev till bibliotekarien i ett mailsvar på att en bok jag hade reserverat hade kommit in. Jag skrev på telefonen. Det skulle stå:

"Tackar!!! Jag kommer..."

Det blev:

"Rasist!!!! Jag kommer..."

Hon måste ha undrat....:)!

• EmmaLova

Min pappa skickade ett sms till mig som skulle till min syster, och jag fattade ju såklart ingenting vad han svamlade om. Fick tillbaka, oj det vart lite tokigt i am dirty. Skulle stå i am sorry! Det har vi haft roligt åt ð???

• Anonym (Japp)

Lyckades en gång då "k" och "l" ligger jämte varandra i mobilen.

En kompis skickade och skrev att hon var bakis dagen efter ett julbord, varpå jag svarar: "ja, det är straffet för att du bara ville ha lite kuk".

• Sjömamma
    ximena skrev 2014-01-17 00:34:00 följande:
    Skrev till bibliotekarien i ett mailsvar på att en bok jag hade reserverat hade kommit in. Jag skrev på telefonen. Det skulle stå:

"Tackar!!! Jag kommer..."

Det blev:

"Rasist!!!! Jag kommer..."

Hon måste ha undrat....:)!

Ha, ha!!!
Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?