Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Vi som är vegetarianer, veganer, råkosterianer och frukterianer

Jag är lakto-ovo-vegetarian efter att även ha ätit helvegetariskt ("vegankost") i några år. Sista gången jag åt kött, fisk eller skaldjur var nyårsafton 2001. Jag jobbar också hårt på att undvika skinn och läder i skor och möbler t ex, likaså dun och päls. Jag utesluter även produkter som innehåller löpe eller gelatin eftersom det är slaktprodukter och köper enbart etiskt okej ägg från ett ställe här i närheten. Mitt ställningstagande är både etiskt och hälsomässigt kan man säga, det faktum att jag liksom gett mig själv bevis på att jag inte behöver bidra till att djur dödas för att ge kroppen den föda sen behöver ger mig ännu mindre utrymme att försvara köttätare för mig själv...

• Jennie med ie

Lakto-ovo-vegetarisk kost innehåller vegetabilier plus ägg och mjölkprodukter.

Marie0201 skrev 2014-01-16 15:04:57 följande:
    Lakto-ovo-vegetarian.. Betyder det att du utesluter laktos, ägg och är vegetarian eller? Frukterian..  Hur fungerar det egentligen.. Får man i sig allt kroppen behöver genom att bara äta frukt, eller har jag missförstått vad frukterian betyder?

Svar på tråden Vi som är vegetarianer, veganer, råkosterianer och frukterianer