• Nayara

Vi som är vegetarianer, veganer, råkosterianer och frukterianer

Själv är jag lakto-ovo-vegetarian av etiska skäl. Ska bli frukterian av etiska och hälsomässiga skäl om några dagar. Vad är du, och varför?

• Svar på tråden Vi som är vegetarianer, veganer, råkosterianer och frukterianer
  • Nayara
    Marie0201 skrev 2014-01-16 15:04:57 följande:
    Lakto-ovo-vegetarian.. Betyder det att du utesluter laktos, ägg och är vegetarian eller?

Frukterian..  Hur fungerar det egentligen.. Får man i sig allt kroppen behöver genom att bara äta frukt, eller har jag missförstått vad frukterian betyder?
    Frukterian innebär att man, ja, bara äter frukt och vissa äter nötter och frön också. Äter man tillräckligt mycket frukt (2000-3000 kalorier om dagen) och varierat så får man i sig det man behöver, men risken finns ju att man inte lyckas med det och då kan man få näringsbrist.
  • Nayara

Jag har varit vegetarian sedan 2010, men har velat vara vegetarian sedan jag var 8 år gammal. Att det inte blev tidigare berodde på att mina föräldrar inte lät mig. 

Jag äter inte gelatin eller löpe heller, det är jag noga med.

• Nayara
    Tirem skrev 2014-01-16 19:01:22 följande:
    Som sagt, denna kost rekommendera ej till tonåringar!
    Innan du ger dig in i den kosten måste du läsa på om näringslära, allt handlar inte om kalorier!
    Jag vet att allt inte handlar om kalorier.
Svar på tråden Vi som är vegetarianer, veganer, råkosterianer och frukterianer