Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Att köpa med sig vin.

Men vinet du tar med är ju en present! Om du har tänkt att det serveras till middagen får du ju vara tydlig med att säga - jag tar gärna med vin till maten - och då tar med så det räcker till alla.

• Dixie
    Radhuspinglan skrev 2014-06-12 08:24:44 följande:
    Jag förstår dig helt och fullt! Det är de du blir bortbjuden till som inte förstått etiketten! .

Men det stämmer ju inte - inte ens Magdalena håller med dig!
  • Dixie
    Radhuspinglan skrev 2014-06-12 08:38:20 följande:
    Oj, nej! Magdalena! Men då måste jag ju ha fel! Magdalena all mighty! Vem fasiken är Magdalena? Jag är uppvuxen med en diplomat och en diplomatfru. Jag tror att jag är liiiiiite mer insatt än någon bloggerska(?) som du länkat till. Jag ska dock tillägga att jag är "svarta fåret" i min familj. Jag har aldrig gillat min uppväxt och valde vid 21 års ålder att helt avstå från alla dessa tillställningar. Mina syskon är av annan uppfattning och de är väldigt mycket mer insatta än vad jag är - och förmodligen väldigt, väldigt, väldigt mycket mer insatta än någon Magdalena. Jag kan ju höra med min bror, som jag har bäst kontakt med. Känns som en säkrare källa. För jag kan inte uttala mig om etiketten ändrats eller ej, jag säger bara att när JAG var barn så var det så man gjorde. Antingen med blomster eller med en extra vinflaska eller annan gåva.

Haha, om du nu är så insatt så hade du också vetat vem denna Magdalena är! Hon heter Magdalena Ribbing, har bl.a. En vett och etikett kolumn i DN, så att du skulle veta mer än henne tror jag inte ett dug på!
  • Dixie
    Radhuspinglan skrev 2014-06-12 08:45:20 följande:
    Som sagt så är jag skadad av min barndom. Jag har alltid hatat vett och etikett, fina bilar, vidriga hotell och att ha gått i inte mindre än SEX grundskolor som barn. Jag skulle ALDRIG få för mig att läsa nån vett och etikett-kolumn, nånsin! Nu när du skrev namnet så ringer det en klocka. Dock ingen jag känner till.

Men varför då uttala dig om något du inte vet något om!
Svar på tråden Att köpa med sig vin.