Inlägg från: Anonym (kvinna 28) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna 28)

Har jag problem..?

Anonym (k) skrev 2014-01-14 21:42:58 följande:
    Ja lite så tänker väl jag också. Men jag får total panik av tanken på det vanliga hälsosamma "svenssonlivet", sova kl 22, upp kl 6, ha barn, heltidsjobb osv. Och sen är ju det grejen med att sluta helt, för det vill jag inte. Jag vill ha mina verklighetsflykter. Kanske inte att det som nu tar över mer och mer av min tillvaro, men som vanligt folk gör, nån joppe ibland och grogg på lördagen typ. Och som jag har fattat det så kan de allra flesta inte bara dra ner utan måste sluta helt och hållet. 
    Vad jag känner igen mig, svenssonlivet skrämmer ihjäl mig. Jag hoppas att jag en dag kommer vilja ha det livet, känns som allt bara skulle vara mindre komplicerat.För mig har det också börjat spåra ur lite och det har börjat ta över min vardag, planerar utefter det. Skulle inte vilja vara utan min verklighetsflykt, skulle kännas tomt på något sätt, och bara det är ju oroväckande. 

Jag tror att du kommer ha stora problem när du väl ska försöka anpassa dig till ett jobb. Mitt bästa råd till dig är att söka hjälp för det. Väldigt lätt att säga men svårt att ta det steget själv, har dock själv lite smått börjat fundera i dom banorna. 

Finns det något skäl till varför du missbrukar? Alltså förutom det att du bara gillar det:).  Jag har varit med en hel del jobbiga saker, därför missbrukar jag. Att det är ett missbruk är något jag insett rätt nyligen
Svar på tråden Har jag problem..?