Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

Om man självmant skrivit över vårdnanden

på mamman...kan då komma senare och säga att man ångrat sig och vill ha gemensam igen?

Och hur lätt är det att få igenom det ifall mamman säger n ej pga  att man bor så långt ifrån och det skulle försvåra i ex skola då båda måste skriva under papper osv...

• Svar på tråden Om man självmant skrivit över vårdnanden
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:16:20 följande:
    Om mamman säger nej till gemensam vårdnad sen så måste du stämma henne, det är dock inte säkert att det går igenom, du har ju en gång avsagt dig den. Varför vill du skriva över vårdnaden? (Det går inte alltid heller, min man försökte men soc sa nej då de ansåg att det inte var för barnets bästa.)

jag vet inte varför jag gjorde det egentligen... gjorde det när vi skilde oss...
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Gissar) skrev 2014-01-13 21:21:53 följande:
    Hur lång tid har det gått och har du regelbundet umgänge?

ca 1år sen vi gick isär... skilsmässan va klar i juni förra året,..

njae, har nog inte varit den bästa pappan... men vill försöka ha regelbunden kontakt nu, var 4e helg...

Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:22:13 följande:
    Ok. Och nu vill du ha den igen? Orsak? Jag frågar bara för att kunna svara dig på bästa sätt

har väl insett att jag "inte har några barn" längre :-/

• Anonym (Pappa)

det är långt att åka emellan eftersom mamman och barnen har flyttat.. drygt 50mil 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:27:00 följande:
    Ok, är det endast för umgänget så finns umgängesrätten kvar oavsett om du har vårdnaden eller inte.
    Om mamman vägrar umgänge var 4:e helg så kan du stämma henne på det, alt att ni först försöker medla via familjerätten/familjeenheten på soc.
    nejdå, det vägrar hon mig inte .. så den biten är lugn
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:45:42 följande:
    Ok, då finns väl eg ingen anledning till att ha vårdnaden?

kanske inte, men jag känner ju som sagt att jag inte har några barn.

min kompis trodde att det skulle bli svårt eftersom jag själv avsagt mig den, kan ju ringa advokat och så, men tänkte mest ifall nån här inne hade erfarenhet.

• Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 22:03:01 följande:
    Om mamman säger nej finns bara möjligheten att stämma henne. Det främjar antagligen inte samarbetet er emellan...
    Det är inte heller säkert att det går igenom, ifall ni har samarbetsproblem.
    nä, det har vi väl inte, dock har hon väl fått dragit det största lasset själv med barnen typ alltid... så på ett sätt kan jag förstår att hon flyttade, men man kan väl ändra sig
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 22:09:57 följande:
    Jo, fast om hon inte vill ge dig gemensam vårdnad och du stämmer henne, då kan ni ju få samarbetsproblem, anser rätten att det gör så att barnen påverkas kan vårdnaden stanna hos enb mamman tills vidare. Det enda du får ut av det är kostnader. Är du beredd på det scenariot samt att mamman antagligen blir ganska sur på dig, så kör på

Annars, låt det vara som det är och ha ditt umgänge och ta upp frågan med mamman, men framhärda inte. Du kan alltid ta upp frågan igen senare.

ja, det är väl förvisso sant... tänker mer att chansen kanske finns att jag kan få vårdnaden istället?
  • Anonym (Pappa)

varför jag tänker så? Obestämd

för att det är mina barn och jag träffar dom ju aldrig längre knappt , saknar dom.. har träffat ny tjej nu och insett att det nog är rätt härligt med familjeliv..

och hon (mamman)ska ju ändå ha ett nytt barn, så hon kommer väl inte ha så mkt tid för mina barn.

Svar på tråden Om man självmant skrivit över vårdnanden