• Anonym (Pappa)

Om man självmant skrivit över vårdnanden

på mamman...kan då komma senare och säga att man ångrat sig och vill ha gemensam igen?

Och hur lätt är det att få igenom det ifall mamman säger n ej pga  att man bor så långt ifrån och det skulle försvåra i ex skola då båda måste skriva under papper osv...

• Svar på tråden Om man självmant skrivit över vårdnanden
  • Anonym (om)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-01-13 21:14:08 följande:

på mamman...kan då komma senare och säga att man ångrat sig och vill ha gemensam igen?

Och hur lätt är det att få igenom det ifall mamman säger n ej pga  att man bor så långt ifrån och det skulle försvåra i ex skola då båda måste skriva under papper osv...

Om mamman säger nej till gemensam vårdnad sen så måste du stämma henne, det är dock inte säkert att det går igenom, du har ju en gång avsagt dig den. Varför vill du skriva över vårdnaden? (Det går inte alltid heller, min man försökte men soc sa nej då de ansåg att det inte var för barnets bästa.)

• Anonym (Gissar)

Gissar det beror på hur lång tid som förflutit och varför du valde att lämna över vårdnaden.

• Anonym (Pappa)
    Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:16:20 följande:
    Om mamman säger nej till gemensam vårdnad sen så måste du stämma henne, det är dock inte säkert att det går igenom, du har ju en gång avsagt dig den. Varför vill du skriva över vårdnaden? (Det går inte alltid heller, min man försökte men soc sa nej då de ansåg att det inte var för barnets bästa.)

jag vet inte varför jag gjorde det egentligen... gjorde det när vi skilde oss...
  • Anonym (Gissar)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-01-13 21:21:06 följande:
    jag vet inte varför jag gjorde det egentligen... gjorde det när vi skilde oss...
    Hur lång tid har det gått och har du regelbundet umgänge?
  • Anonym (om)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-01-13 21:21:06 följande:
    Ok. Och nu vill du ha den igen? Orsak? Jag frågar bara för att kunna svara dig på bästa sätt
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Gissar) skrev 2014-01-13 21:21:53 följande:
    Hur lång tid har det gått och har du regelbundet umgänge?

ca 1år sen vi gick isär... skilsmässan va klar i juni förra året,..

njae, har nog inte varit den bästa pappan... men vill försöka ha regelbunden kontakt nu, var 4e helg...

Anonym (om) skrev 2014-01-13 21:22:13 följande:
    Ok. Och nu vill du ha den igen? Orsak? Jag frågar bara för att kunna svara dig på bästa sätt

har väl insett att jag "inte har några barn" längre :-/

• Anonym (Gissar)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-01-13 21:24:42 följande:

njae, har nog inte varit den bästa pappan... men vill försöka ha regelbunden kontakt nu, var 4e helg...

Var fjärde helg? Låter väldigt lite.
  • Philippa

Var 4:e helg.... varför så sällan?
  • Anonym (om)

Ok, är det endast för umgänget så finns umgängesrätten kvar oavsett om du har vårdnaden eller inte.
    Om mamman vägrar umgänge var 4:e helg så kan du stämma henne på det, alt att ni först försöker medla via familjerätten/familjeenheten på soc.
  • Anonym (Pappa)

det är långt att åka emellan eftersom mamman och barnen har flyttat.. drygt 50mil 

Svar på tråden Om man självmant skrivit över vårdnanden