Qwerty2014 skrev 2014-01-16 22:28:45 följande:
Tänker han snett för att han saknar sina barn och vill ha mer kontakt med dom? Usch och tvi för sådana föräldrar!
TS: Försök lösa det genom kommunikation med mamman till barnen, stämning i tingsrätten bör vara sista utvägen då du förmodligen förvärrar relationen med mamman samtidigt som du är man = du kommer ha väldigt svårt att vinna då män könsdiskrimineras i vårdnadstvister.
LÄSTE du ens vad jag skrev - o vad jag syftade på?
Citerar hans sista mening som jag finner så "sned"...
"och hon (mamman)ska ju ändå ha ett nytt barn, så hon kommer väl inte ha så mkt tid för mina barn."
Han tar för givet att mamman till DERAS barn (som han i meningen kallar för sina, inte deras gemensamma) kommer att ha tid för sina befintliga barn för hon ska ju "ändå ha ett nytt barn"... Jo, det tycker jag är otroligt dålig inställning.
Vidare så skriver han att han nu kommit på att familjeliv inte är så dumt - för han har träffat en ny tjej, inte för att han i grunden saknar sina barn - o att han därför vill ha vårdnaden. Han skriver även att han kanske kan få vårdnaden istället för mamman. Kanske har jag missuppfattat honom men det låter väldigt mkt som om han funderar på att flytta barnen till honom o hans nya tjej - fö mamman ska ju "ändå ha nytt barn". Återigen - Nej, det låter inte som världens bästa anledning.
Om du läser mina inlägg ser du att jag råder honom att visa att han verkligen vill ha umgänge o kontakt o därefter ansöka om gemensam vårdnad. Självklart tycker jag att det bästa för barnen är att ha två engagerade föräldrar som båda är vårdnadshavare. Men att bara söka vårdnad utan att se till att få ett fungerande umgänge kommer inte ge honom barnen tillbaka. På pappret ja, men inte på riktigt. Det kräver att han engagerar sig.