• Kb8701

Vi har precis börjat med TASS-METODEN. Tips och vägledning tack ;)

Tack snälla för svar! Gick ut med henne i morse på första vilan som sagt, men det blev pannkaka! Hon sov bara 30 min mot vanliga 60 minst och var toktrött vid 11 och somna i sele för första ggn någonsin på storebrors träning! Blev skynda hem och lägga men vakna efter 40 min :/ och var ff toktrött. Så hon lades igen vid 14 och sov efter mycket övertrött bråk vid 14 igen, men denna ggn i vår säng som vanligt på dagarna. Vi har kämpat så med hennes dagsrutiner för att få dem och passa med henne och kvällslöggning och nu blev det helt fel och resulterade i en apgrinig bebis. Så får nog bli dagslurar i vår säng men nätter med tass. Det borde väl funka? Laddar nu inför tasskväll nr 2. Har själv varit så trött idag. Ska försöka vara mer passiv, vet att jag var det inatt. Men vad gör man om de sparkar drar sig i benen o rullar som en galning på mage och blir sur för det? Ska jag inte korrigera sovställning till rygg då? Hon snurrar aldrig tillbaka på rygg självmant trots att hon kan. ------- Nattade nyss. Tog 10 min mot 15 igår. Fixk stå mycket längre utanför med tystnad i rummet. Mindre steg 3 och mer steg 2. Märkte att hon börjar finna mer ro i och somna, huvudet vreds till höger och vänster Precis som när hon var Tom 5 mån och var på väg och somna. Var dock tvungen att lägga henne lite på sidan 2 ggr för att hon inte skulle sprattla som en plattfisk på rygg. Ska tänka på och göra detta så lite som möjligt .

• Kb8701

Igår vaknade hon första kl 21 och fortsatte småvakna till 22.
    Ikväll vaknade hon 21. Fixk napp. Gnällde någon minut. Och sedan tystnad.

Alltså jag tror inte ni förstår - vid denna tiden har vi normalt sett 5-6 uppvak!

Hur kan det vara så stor skillnad !?

• Kb8701

Tack!

Nattning idag gick nog på fem röda. Men hon vill gärna bli struken på ryggen. Stannar jagoch går till nr 2 vänder hon sig om som om hon vill fråga vad jagsysslar med.
    Tror hon somnade själv utan beröring dock.

Hade ett uppvak efter 40 min redan. Får se hur resten av kvällen går.

Hon kam varken åla eller krypa än. Ligger en stund på mage men blir snabbt sur :(

Svar på tråden Vi har precis börjat med TASS-METODEN. Tips och vägledning tack ;)