Inlägg från: Anonym (GM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GM)

5 mf..gravid igen,väntar på 6:e missfallet..hopplös!!

Har du provar trombyl (blodförtunnande) och progesteron? Vet inte om det hjälper egentligen, men efter flera missfall fick vi testa de medicinerna och då fick vi vår älskade dotter. :)

• Anonym (GM)

Det räcker ju inte med att man mår dåligt över sin egen smärtsamma förlust. Man mår ju ofta dåligt av andras lycka också, vilket i sig ger otroooligt dåligt samvete! Man vill ju verkligen glädjas med familj och vänner som får barn, men samtidigt sliter avundsjukan inom en. Varför lyckas de och inte vi?

Och som kvinna känner man ofta skuld tror jag. Efter två missfall tänkte jag att maken skulle ha det bättre med någon annan eftersom jag inte kunde ge honom ett barn. Så förtärande tankar som får en att bli ännu mer nere.

Och det är så svårt att erkänna hur man tänker och känner för dem som inte upplevt samma sak. Käcka kommentarer som "Bättre lycka nästa gång" eller "Ja, men det var ju ändå fel på barnet så det var ju lika bra"... det hjälper liksom inte, utan får en att dra sig undan ännu mer.

Har själv pratat med en mödravårdspsykolog och det var skönt att få vräka ur sig alla de tankar och känslor man skäms för att känna utan att bli dömd. Att få bena lite i alltihop och få se en annan synvinkel på den egna situationen. Man blir ju helt knäckt av att hålla allt inom sig i längden.

Hoppas alla i tråden får sina efterlängtade barn snart.

• Anonym (GM)

Har fått en dotter efter missfallen, men sörjer ännu faktiskt. Det är ju mycket bättre nu förstås, men den där totala känslan av hopplöshet sätter sina spår! Det blir som en fix idé verkligen! Jag minns att jag tyckte alla var gravida. Kompisar som varit singlar i evigheter skulle plötsligt ha barn. Jag såg bebismagar överallt på stan. I varenda TV-serie man råkade se på TV var någon i väntans tider.

Vet inte hur gammal du är, men jag som var lite äldre fick till sist både progetseron och trombyl under min lyckade graviditet, men om det var det som gjorde susen eller inte kan ju ingen svara på. Värt ett försök i alla fall.

Håller tummarna att det går vägen nästa gång! 

Svar på tråden 5 mf..gravid igen,väntar på 6:e missfallet..hopplös!!