• Anonym (easy does it)

Hur gör jag?

Tycker också du ska starta processen mot gemensam vårdnad. Särskilt om du satsar typ på växelvist boende i framtiden. Men behåll lugnet så långt du kan i alla lägen.

Men att du inte vill vara föräldraledig förens barnet är 1-2 år blir dock ett problem. Vad ska mamman leva på om hon bara får dagar som räcker ett halvår men du inte vill ta ut dina förens barnet är 1-2 år?

• Anonym (easy does it)
    Anonym (pappan) skrev 2014-01-12 18:27:45 följande:
    Först och främst tack för era svar, de hjälpte!

Förlåt jag var lite otydlig med just det där 1-2 år...
    Mamman har sagt att hon tänker vara hemma hela tiden hon ammar och siktar på att amma minst 1 år framåt och då tänkte jag vara pappaledig efter det...
    Ok, men ska hon amma minst ett år blir det inga dagar kvar vad jag förstår. Hur ser du själv på framtiden med din dotter vad gäller umgänge/boende? Hur skulle du vilja att det såg ut första åren och när hon blir äldre?
  • Anonym (easy does it)
    Anonym (rek) skrev 2014-01-13 22:00:02 följande:
    Dvs, det är optimistiskt att tro att du kan vara pappaledig efter ett års ålder och flytta barnet från dess huvudsakliga vårdnadsgivare, vissa tycker det går bra, jag anser inte att det är för barnets bästa att plötsligt byta boende, inte när de är så små. Just vid ett har också många (de flesta) sin värsta period av separationsångest.
    Föräldraledig kan man ju vara, det betyder ju inte att man ska flytta barnet. Om en ettåring kan vara på dagis/hos dagbarnvårdare på dagarna kan det vara med pappan på dagarna också. Och sen kan barnet sova där en eller ett par nätter i veckan efter ett tag, en natt åt gången. Vi hade vårt barn varannan natt vid ett års ålder och från två års ålder 2-2-3-2-2-3. Men allt beror ju på vad TS vill själv som sagt. 
Svar på tråden Hur gör jag?