• Wielkip

Avgifter för sålda varor

Jag ska starta ett företag där jag köper varor från utlandet och säljer via en webshop i sverige.

Nu tänker jag rent statliga kostnader, kommer inte ta ut någon lön (i början) och har inga anställda utan tänker bara på moms och skatt.

Säg att jag köper in varor för 3000:- som jag sen säljer och får 10.000:- för, vad för avgifter ska dras från dessa pengar och vad blir min slutgiltiga summa att handla fler varor för?

• Svar på tråden Avgifter för sålda varor
  • Wielkip

Det är smycken ifrån Kina. Frakten är gratis därifrån jag handlar. När betalas momsen, och hur? Är det när man hämtar ut på posten?

Det där med moms fattar jag tyyyyyp. Ska plugga på lite mer, fattar att jag betalar moms utöver inköpspriset men sen även får dra av allt jag själv betalat i moms på den moms som jag ska betala in.

Men säg som sagt att jag totalt betalar 3000:- för att få hem alla varor, när de sen är sålda har jag 10.000:- på kontot, är det bara momsen som ska räknas bort från den summan då, och resten får jag behålla att köpa in fler varor för?

Svar på tråden Avgifter för sålda varor