Anonym (V) skrev 2014-01-12 07:30:27 följande:
Fast jag tror att ts (och familjerätten) menar att pappan ska bekräfta att barnet är hämtat från förskolan så att ts inte behöver oroa sig för att förskolan ska ringa henne om ett ohämtat barn. Jag har varit i den sitsen att jag inte kunde lita på att pappan verkligen hämtade och det var skitjobbigt att inte kunna slappna av på jobbet på fredagseftermiddagen.
När det gäller lämningen så förstår jag att ts önskar sig ett sms när de är på väg med barnet. Om pappan alltid är sen med barnet så är det ju bättre att han informerar än att hon går runt och börjar fantisera om bilolyckor och liknande.
Om föräldrarna dessutom har kommit överens om detta hos familjerätten så är det väl ganska rimligt att ts vill att det ska fungera.
Jo - men då undrar jag om det någonsin har hänt. Är det så att pappan vanligtvis glömmer har jag förståelse för det men har det aldrig hänt så är det TS som måste släppa.
TS skriver inte att detta hänt utan verkar blivit arg för att pappan fixade att ngn annan hämtade då han fick förhinder. Vilket innebär att han tig sitt ansvar men att TS inte accepterade det.
TS några frågor som ställts men som du inte svarar på
- HAR han någonsin glömt att hämta?
- Har barnet gått från noll umgänge till vh umgänge utan upptrappning? Eftersom du säger att barnet aldrig varit själv med pappan.
- Hur sen brukar han vara o hur ofta händer det?
Detta är ganska avgörande frågor på om du har realistiska krav, alltså om han har en historia av att missköta sig.
Har han inte det är kraven orealistiska.