Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

hur ska man kunna komma överens med barnets pappa

Håller med Brumma i allt.

Ang att flickvännens mamma trängde sig in, varför tillät handläggarna det? Om en av föräldrarna, (du) säger nej får de inte släppa in någon. De får dessutom inte meddela något om vad som sägs på mötena till någon, men pappan kan ju givetvis tala om vad som sägs eller visa papprena.

• SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2014-01-11 23:01:24 följande:
    Nej mamman stod i väntrummet bland alla folk och skrek att det inte blir nått möte om hon fick bli med in.
    Vilket hon inte på något vis kan bestämma. Hon har inget alls över huvudtaget med detta att göra och handläggarna gjorde helt fel när de inte visade ut henne med just de orden.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2014-01-11 23:00:14 följande:
    Och pappan måste börja förstå att det handlar om hans son och måste kunna följa det vi bestämt. Jag har aldrig sagt att vi ska ha kontakt hela tiden, utan det är bara under hämtning och lämning så man vet att det gått bra eftersom han inte hörde av sej första gången utan någon helt annan fick hämta sonen. Vill kunna slappna av och veta att det bara gått bra, är det fel?
    Ja, fast helt ärligt, är det värt att jobba arslet av sig för att han ska kunna ha umgänge?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2014-01-11 23:00:14 följande:
    Och pappan måste börja förstå att det handlar om hans son och måste kunna följa det vi bestämt. Jag har aldrig sagt att vi ska ha kontakt hela tiden, utan det är bara under hämtning och lämning så man vet att det gått bra eftersom han inte hörde av sej första gången utan någon helt annan fick hämta sonen. Vill kunna slappna av och veta att det bara gått bra, är det fel?
     Fasen det hoppade iväg innan jag svarat klart.

Jag jobbade som tusan för att pappan skulle ha umgänge, i sju r. Bortslösad tid. Skriv upp alla gånger han uteblir från umgänget enligt schemat och ta det sen med dig och begär att umgänget enl schema upphör för det är inte bra för barnen att ständigt bli svikna av pappan och stå och vänta på en som inte kommer.

Att någon annan hämtar eller lämnar kan du inte göra något åt såvida det inte är personer farliga för barnet.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2014-01-11 23:11:00 följande:
    Men är det fel av mej att vilja kunna slappna av och veta att hämtning gått bra när pappan inte haft sonen nått själv under hela hans uppväxt? Sonen blir snart tre.. nej jag vill kunna veta att han har hämtat honom på sitt dagis och jag vill kunna veta att nu är dom Påväg hem med sonen igen efter att pappans helg är slut, vilket vi kom överens om med familjerätten .
    Om det inte finns en dom på att pappan ska ringa dig så kan du inte kräva det.

Kräv att ni istället har en tid då barnet ska vara hemma igen och ring inte förrän minst en kvart har gått från den tiden. Skri upp alla tillfällen pappan missköter detta.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2014-01-11 23:14:24 följande:
    Okej, han lämnar barnet alltid sent, han svarar inte när ja skrev sms eller ringer så det är väl helt förståeligt att jag blir orolig?!
    Nja. Hade ni bestämt en tid som han inte kom på bör han ju meddela, annars blir man ju orolig. i kan ju försöka få till ett avtal på hur ni ska sköta detta. Han kan meddela att jag kommer om en tim tex, det är allt du behöver veta när han ska lämna tillbaka sonen.
Svar på tråden hur ska man kunna komma överens med barnets pappa