Inlägg från: Anonym (i samma båt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (i samma båt)

hur ska man kunna komma överens med barnets pappa

Anonym (:() skrev 2014-01-10 22:43:32 följande:
    Han har inte tagit något ansvar alls nästan, men nu så har han barnet varannan helg men han får inte ha någon kontakt med mej angående barnet för sin nya flickvän. Förstår inte :(
    har det precis som du, vi har en medlare i form av en familjemedlem mellan oss, vilket inte fungerar, du får faktiskt se till att ni måste kunna prata, tänk bara att allt måste handla om barnet. testa om ni kan maila varandra, istället för ringa. 

Blir bara förbannad på sånna här män som inte vågar stå på sig och faktiskt bry sig om det han skaffat innan. 
  • Anonym (i samma båt)

Att kräva att han meddelar när han e hemma med barnet kan du inte. Su vet ju när han åker.... du måste släppa kontrollen lite. Jag vet att de är överjävligt svårt men du kan inte tvinga han till information varken att han meddelar eller att du meddelsr honom. Har haft så många samtal med familjerätten om sådana här saker o vill inte pappan kan man inte tvinga. Och sedan jg släppte kontrollen till 80% så mår jag så mycket bättre när barnet är iväg. Som någon sa är du så orolig så bör inte umgänge finnas o du får göra en orosanmälan till soc

• Anonym (i samma båt)

Sker hämtning via dagis så e de faktiskt bara o slå en pling dit o kolla. Har jag gjort någon gång när jg skulle iväg.

Svar på tråden hur ska man kunna komma överens med barnets pappa