• AnooYoo

Tips för att gå ner i vikt.

Ät mindre.

Även om du tror att du äter jättelite, så gör du inte det ifall du är tjock. Om du fortsätter gå upp i vikt äter du definitivt mer än din kropp behöver. 

Observera att jag inte tycker att det är varken fult eller fel att vara tjock, smal, mittemellan eller supersize. 

Däremot har jag tröttnat på att höra människor tjata om att de gör allt de kan men ändå inte går ner. Det beror på att de äter för mycket. För att gå ner måste man ge kroppen anledning att använda överskottsfettet utan att tillföta nytt. 

• Svar på tråden Tips för att gå ner i vikt.
  • kakan162

Det kan också bero på vad man äter, inte bara mängden. Äter du kolhydrat-rik mat kan det vara att man äter för mycket då stärkelsen förhindrar leptinet från att frisättas som gör att vi känner oss mätta. Med förändrat kost finns kanske möjlighet till att äta mindre men ändå bli mätt:)

• AnooYoo
    kakan162 skrev 2014-03-28 03:26:45 följande:
    Det kan också bero på vad man äter, inte bara mängden. Äter du kolhydrat-rik mat kan det vara att man äter för mycket då stärkelsen förhindrar leptinet från att frisättas som gör att vi känner oss mätta. Med förändrat kost finns kanske möjlighet till att äta mindre men ändå bli mätt:)
    Alltså: tjocka är tjocka därför att de äter för mycket. Som jag sa.
Svar på tråden Tips för att gå ner i vikt.