Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?
Känner så väl igen de där känslorna.
Det tog oss 3,5 år att få ett plus, och då var det precis som du skriver efter att vi i många år varit så noga med att skydda oss och väntat till vi fått ordnat liv och så (ett val jag iofs inte ångrar).
Som alla andra skriver - be om en utredning! Om de inte hittar någonting alls så skickar de antagligen hem er och ber er försöka ett år till innan ni får behandling, och då kan ni börja titta på alla alternativa metoder som finns (typ dieter, kosttillskott, akupunktur och allt sådant), men begär en utredning först.
När vi var på vår utredning hade jag varit där bara ett halvår innan och fått besked att allt såg jättebra ut hos mig. Under utredningen visade det sig dock ganska snabbt att jag hade endometrioscystor på båda äggledarna (och de hade synts ett halvår tidigare, men gyn hade bara ignorerat dem för hon ville inte oroa mig). Det gick med andra ord väldigt fort från att ha varit kärnfrisk och trott att mensvärk bara var något man fick leva med till att inse att jag hade en obotlig sjukdom som gjorde det svårt att få barn. Inte alls det besked jag var beredd på, men jag är otroligt glad att vi inte väntade ännu längre innan vi sökte hjälp.
Vill också ge dig rådet att inte tänka på det som ett misslyckande utan som en eventuell sjukdom. Din kropp är inte din fiende och den vill också bli gravid, men är man sjuk eller något inte fungerar som det skall så är det bara så. Inte tänker du väl att det är ett misslyckande när någon har ont i ryggen, allergi eller t.ex. lockigt hår? Det är bara sådant vi föds med. Vi är alla födda olika, men ju mer vi vet om oss själva, ju mer kan vi hjälpa kroppen att bli så frisk som möjligt!