Inlägg från: Anonym (Elefant-mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elefant-mamma)

Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?

Det dröjde väldigt länge innan vi blev gravida. Slutade med piller, vi kanske inte direkt "låg på" varje månad, men efter 1,5 år hade inget hänt så då blev det utredning. Inget konstigt upptäcktes utan vi var ofrivilligt barnlösa. Fick rådet att gå ner i vikt, men det är ju inte så lätt. Sedan trodde jag att så länge jag inte gått ner i vikt var jag inte välkommen tillbaka till kvinnohälsan. Ännu ett år gick. På inrådan från en jobbarkompis kontaktade jag kk igen. Det hade tydligen inte varit någon tidsbestämning på återkontakt, utan det var upp till mig själv...nu bestämdes att jag skulle genomgå en laproskopi. Titthålsoperation för att fastställa äggledarnas passage. Detta gjordes på våren. Samma höst, och en mindre viktnedgång senare, var jag gravid. Fick missfall i v7. Kändes ändå bra, för vi lyckades ju faktiskt bli gravida.Hann inte få någon mens, blev åter gravid. Fick missfall igen, denna gång i v9. Fick rådet att låta kroppen ha minst en mens innan vi försökte igen. Nästan ett år efter laproskopin var jag gravid igen, och livrädd. Men den höll sig kvar. Vi fick en pojke nästan fem år efter jag slutade äta piller. Mitt råd är, sök hjälp, för vården går liksom inte och ringer upp de som inte får barn, utan hjälpen man har rätt till får man själv TA för att få. När vår son var ett halvår blev jag gravid igen, men det blev också mf. Men nu har vi en lillebror också, så jag har fem graviditeterna bakom mig. Jag har ett litet tips, somfunkat på mig. Alla de gånger jag blivit gravid har jag alltid fått orgasm, samtidigt, eller efter sambon. När man håller på att försöker så kanske man inte bryr sig om det alla gånger. Detta är helt ovetenskapligt, men man förlorar ju inget på att få orgasm, eller hur? Skriver på IPad därför är det inga stycken. Lycka till, och ring till din kvinnoklinik redan imorgon!

Svar på tråden Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?