• Limalie

Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?

Jag förstår verkligen dina tankar och känslor, har varit där själv tills nyligen. Det tog oss 2 år och en IVF för att få ett +.

Ni har rätt till utredning efter ett år, om ni inte är väldigt unga, då kan man få vänta till två år på vissa ställen. Mitt råd är att inte vänta med utredningen, det tar oftast ett tag innan hela utredning är klar och alla moment är klara. Under tiden kanske ni ändå lyckas bli gravida Lycka till!

• Limalie
    Anonym (Längtar) skrev 2014-01-10 12:35:30 följande:
    Jag är 26 år och mannen 27 år så för unga är vi nog inte. :)
    Det tar bara emot så mycket att lyfta på telefonen och då behöva erkänna för oss själva att vi har "misslyckats". Jag vet knappt vem jag ska ringa eller vad jag ska säga. Men du har helt rätt i att vi måste ta tag i det. Jag ska nog försöka få tag på någon under nästa vecka och sen får vi väl se hur det hela slutar...

Grattis till ert +!!
    Visst är det så, man vill inte erkänna att man kanske behöver hjälp för att bli gravid, som ska vara såå naturligt som "alla" ska klara. Men sedan när man väl är igång med utredning känns det bättre tyckte jag. ring kvinnokliniken eller din gyn så lotsar de dig vidare annars, olika vart man gör utredningen i olika städer kanske.

Tack.
Svar på tråden Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?