Över ett år senare och fortfarande inget plus. Någon mer?
Lurad och besviken så känner jag mig just nu!
I nästan tio år har jag varit noga med att skydda mig. Trots längtan efter en liten har jag stått emot frestelsen och sett till att göra allt i rätt ordning. Jag träffade mannen i mitt liv, vi köpte ett boende och vi gifte oss. Jag utbildade mig och vi väntade tills vi hade en ordnad ekonomi med två trygga jobb. Sen änligen var det dags att skaffa den lilla vi båda längtade så efter. För oss att få bli en liten familj på tre... Men nej!!
För ett år sedan var jag förväntansfull och övertygad om att 2013 var året jag skulle, om inte få barn, alla fall bli gravid. Nu sitter jag här ännu en gång med mensvärk from hell och inte ens en antydan till ett plus har vi fått under hela 2013.
Jag är vanligtvis en otroligt positiv och glad person men det här börjar tära ordentligt på mig.
I februari får min allra bästa vän sitt första barn, det gick på första försöket. Igår berättade en annan nära vän att hon är gravid med sitt första barn och ska få till sommaren. Jag är så glad för deras skull men samtidigt går jag sönder lite varje gång jag ser ännu en vän med en växande mage....
Ska det aldrig få bli vår tur? Vad är det som är fel? Är det mig det är fel på? Är det min man det är fel på?
Så mycket tankar, så mycket frustration och jag känner mig allt mer orolig!