Inlägg från: Anonym (saknar ord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (saknar ord)

Sveriges mest rabiata cannabismotståndare har gjort det igen!

Det tråkiga är att det är inte henne världen skrattar åt, det är landet i stort som hon representerar.

En av påståenden mot är att cannabis fördomar, kan man seriöst bli mer korkad än den kärringen?
    Jag skulle rekommendera henne en lång joppe, det skulle med all säkerhet göra henne till en klok människa och inte en rabiat korkad ignorant kärring som verkar ha knullat sig upp till sin position, några meriter eller kunskap har hon då inte.

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (saknar ord) skrev 2014-01-09 18:54:52 följande:

Det tråkiga är att det är inte henne världen skrattar åt, det är landet i stort som hon representerar.

En av påståenden mot är att cannabis fördomar, kan man seriöst bli mer korkad än den kärringen?
    Jag skulle rekommendera henne en lång joppe, det skulle med all säkerhet göra henne till en klok människa och inte en rabiat korkad ignorant kärring som verkar ha knullat sig upp till sin position, några meriter eller kunskap har hon då inte.

Huh?

Jag älskar dagens teknik med autofyll och annat crap som kan hugga en i ryggen när man minst anar det.

Fördummar skulle det nog stå där

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (***) skrev 2014-01-11 11:59:56 följande:
    Skrattar? Jag blir bara ledsen när jag ser alla ungar, ungdomar och vuxna som fastnat i knarkträsket.

Skrattar ja, vårt ansikte utåt, visar total okunskap när det kommer till hennes ansvarsområde, att en vanlig stolpskott skulle kunna få för sig att man kan dö av cannabiskonsumtion är en sak, men det är hennes jobb att veta att man inte kan det.

Det är tragikkomisk med tanke på att sveriges hållning dödar folk i motsatsen till det vad som händer i Colorado nu.

• Anonym (saknar ord)
    lasslotegel skrev 2014-01-11 12:03:58 följande:
    den omvända masken

Det där ser inte ut som nåt man ska ha på sig för länge, på _det_ sättet kan man i alla fall _kväva_ sig själv.

Finns långt bättre sätt att konsumera på.

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (***) skrev 2014-01-11 12:07:42 följande:
    Nej, droger dödar inte. Eller hur var det nu?

Inte den drogen i alla fall, finns faktiskt inte speciellt många som har kapacitet att döda, dom mest dödliga illegala droger är dödliga just på grund av att dom är illegala, kvalitet skiftar med varje batch och det kan ha dystra konsekvenser, under mer kontrollerade former är ex heroin i princip harmlös.

Oavsett vilket, alkohol är en av dom mer dödliga droger vi har, inga större problem att dricka ihjäl sig på den, nått som sker årligen.

• Anonym (saknar ord)
    lasslotegel skrev 2014-01-11 12:15:22 följande:
    nej det enda som händer är att det blir lite svårt att se. det har inget med cannabajset att göra. masken blev full av rök!

Har du hört talas om Kolmonoxidförgiftning?

Det var faktiskt så myten om cannabis dödlighet skapades från första början, man gasade ihjäl apor med snarlika manickar som du visade här, är man bara där länge nog...

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (***) skrev 2014-01-11 12:24:49 följande:
    Och vad har det med mitt inlägg att göra? Jag tycker det är lika tragiskt när folk dör av alkohol eller droger, som när de missbrukar något av det.  Vi behöver inge fler legala droger, vi behöver färre.

Sarkastiska one liners av det slaget kommer från folk som ser illegala droger som ett knark medan alkolhol är nån form av icke drog, en social dryck,.

Faktum är att alkohol är en av dom dödligaste, skadligaste och smutsigaste drogen vi har, för att motverka dom enorma skador på individen och samhället där alkohol står bakom minst 80 % av våldsbrott bör vi omgående erbjuda folk hälsosammare och mildare alternativ.

Vår hållna linje gör att vi har högre dödlighet bland tunga missbrukare än länder som faktiskt hjälper dom.

Vi behöver absolut sluta fördöma och bestraffa folk för att dom tänker till innan dom stoppar en drog i sig.

Färre droger, med dagens hållning då inga, är ett utopisk tänk som aldrig har varit förenlig med livet människan har fört, det är bara lägga ner fantasier och vakna upp i det verkliga livet, i det verkliga livet så har människan alltid berusat sig, det är ingen nyhet, vad som är nyhet är förbudet med dess katastrofala verkan på världen, med död och misär som enda resultat.

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (***) skrev 2014-01-11 12:38:50 följande:
    Nu läste du inte mitt inlägg ordentligt, att det drogerna som gör din hjärna dimmig? Flört

Var skriver jag att alkohol är en ok drog att använda?

Du läste nog inte mitt som du skulle, jag skrev att sarkastiska one liners av det slaget _brukar_ komma ....

Sen om du är en sån eller ej kan jag i förväg inte veta.

Men om rätt ska vara rätt så är ingen drog fel att använda, vissa är bara mer skadliga än andra, men vilken berusning folk väljer är inget annat än smaksak, ser inte riktigt mening att straffa folk för vilken smaksinne eller vilka upplevelser dom föredrar.

Försöka tvinga en drog på folk och förvänta sig att alla ska använda den och den endast är som att tvinga folk att äta en maträtt endast hela livet.
    Inte h¨hållbart då.

P.s. eller, jag tänkte i alla fall skriva brukar i det föra inlägget, ordet måste ha försvunnit i stressen , så jag rättar mig själv i efterhand.

Svar på tråden Sveriges mest rabiata cannabismotståndare har gjort det igen!