• honochhan67

Sveriges mest rabiata cannabismotståndare har gjort det igen!

Aftonbladet idag: "Hela världen skrattar åt Beatrice Ask" (apropå hennes kunskaper om Cannabis)  Cool

www.aftonbladet.se/nyheter/article18136932.ab

”Den narkotikarelaterade dödligheten är rekordhög i Sverige. 2012 avled 529 personer i sviterna av narkotika. Många av dödsfallen hade kunnat undvikas med ordentligt utvecklad ersättningsbehandling och vård i stället för kriminalisering.

Vad har den narkotikapolitiskt engagerade justitieministern gjort i frågan? Jo, hon har beställt en utredning för att skärpa straffen och menar att det är viktigare att behålla samhällsmoralen än att bekämpa dödligheten. Det är tyvärr inte någon fejkhistoria.”

- Johanna Nylander, Ystads Allehanda

• Svar på tråden Sveriges mest rabiata cannabismotståndare har gjort det igen!
  • Anonym (jo)

Inte ett dugg förvånad tyvärr. 

Hade varit kul att vara en fluga på väggen när hon såg artikel, och i ett glädjefnatt postade den på facebook :D 

• Anonym (saknar ord)

Det tråkiga är att det är inte henne världen skrattar åt, det är landet i stort som hon representerar.

En av påståenden mot är att cannabis fördomar, kan man seriöst bli mer korkad än den kärringen?
    Jag skulle rekommendera henne en lång joppe, det skulle med all säkerhet göra henne till en klok människa och inte en rabiat korkad ignorant kärring som verkar ha knullat sig upp till sin position, några meriter eller kunskap har hon då inte.

• Anonym (Omagaahd)

Tyvärr är en stor del av sveriges befolkning uppfostrad till samma ignoranta tankegångar och har samma okunskap som Ask, så världen kan gott skratta. Svensk narkotikapolitik och dess tillhörande propaganda är ett skämt.

• Anonym (saknar ord)
    Anonym (saknar ord) skrev 2014-01-09 18:54:52 följande:

Det tråkiga är att det är inte henne världen skrattar åt, det är landet i stort som hon representerar.

En av påståenden mot är att cannabis fördomar, kan man seriöst bli mer korkad än den kärringen?
    Jag skulle rekommendera henne en lång joppe, det skulle med all säkerhet göra henne till en klok människa och inte en rabiat korkad ignorant kärring som verkar ha knullat sig upp till sin position, några meriter eller kunskap har hon då inte.

Huh?

Jag älskar dagens teknik med autofyll och annat crap som kan hugga en i ryggen när man minst anar det.

Fördummar skulle det nog stå där

• Anonym (***)

Skrattar? Jag blir bara ledsen när jag ser alla ungar, ungdomar och vuxna som fastnat i knarkträsket.

• lasslotegel

den omvända masken

Lyder minsta vink
  • Anonym (saknar ord)
    Anonym (***) skrev 2014-01-11 11:59:56 följande:
    Skrattar? Jag blir bara ledsen när jag ser alla ungar, ungdomar och vuxna som fastnat i knarkträsket.

Skrattar ja, vårt ansikte utåt, visar total okunskap när det kommer till hennes ansvarsområde, att en vanlig stolpskott skulle kunna få för sig att man kan dö av cannabiskonsumtion är en sak, men det är hennes jobb att veta att man inte kan det.

Det är tragikkomisk med tanke på att sveriges hållning dödar folk i motsatsen till det vad som händer i Colorado nu.

• Anonym (saknar ord)
    lasslotegel skrev 2014-01-11 12:03:58 följande:
    den omvända masken

Det där ser inte ut som nåt man ska ha på sig för länge, på _det_ sättet kan man i alla fall _kväva_ sig själv.

Finns långt bättre sätt att konsumera på.

• Anonym (***)
    Anonym (saknar ord) skrev 2014-01-11 12:04:14 följande:

Skrattar ja, vårt ansikte utåt, visar total okunskap när det kommer till hennes ansvarsområde, att en vanlig stolpskott skulle kunna få för sig att man kan dö av cannabiskonsumtion är en sak, men det är hennes jobb att veta att man inte kan det.

Det är tragikkomisk med tanke på att sveriges hållning dödar folk i motsatsen till det vad som händer i Colorado nu.

Nej, droger dödar inte. Eller hur var det nu?
  • lasslotegel
    Anonym (saknar ord) skrev 2014-01-11 12:05:33 följande:

Det där ser inte ut som nåt man ska ha på sig för länge, på _det_ sättet kan man i alla fall _kväva_ sig själv.

Finns långt bättre sätt att konsumera på.

nej det enda som händer är att det blir lite svårt att se. det har inget med cannabajset att göra. masken blev full av rök!
    Lyder minsta vink
Svar på tråden Sveriges mest rabiata cannabismotståndare har gjort det igen!