Inlägg från: Anonym (ovetande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ovetande)

Pappan hotar ta barnen

Jag och barnens pappa har gemensam vårdnad och har dem varannan vecka. Barnen är och har alltid varit folkbokförda hos pappan. Nu ska jag flytta lite mer än 2 mil bort fast inom samma kommun. Han hotar med att jag inte ska få ha barnen mer än varannan vecka nu, kan han göra så? Fast jag flyttar kommer dessutom barnen att gå kvar på samma förskola som nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-08 20:41
    *Han hotar med att jag inte ska få ha barnen mer än varannan helg nu
  • Svar på tråden Pappan hotar ta barnen
  • Anonym (ovetande)

Han menar att jag inte får ha barnen i veckorna som nu, eftersom barnen skulle behöva pendla samt bo mer i en stan istället för en liten by. Han menar då att jag förlorar mina veckor och bara kommer få ha barnen varannan helg.

• Anonym (ovetande)

Vi har det tyvärr inte skriftligt men har haft så här sedan separationen. Får ta kontakt med advokat imorgon.

• Anonym (ovetande)

Det jag helst vill är ju såklart att barnen ska vara med båda lika mycket. Men skulle de bara va hos honom skulle de få det sämre då han är väldigt dålig på att aktivera barnen, de får ofta sitta hemma och sysselsätta sig själva, vet hur han var förrut och äldsta sonen brukar berätta att pappan aldrig leker med honom osv.Vore inte bra om dem fick bo hos honom på heltid.

Svar på tråden Pappan hotar ta barnen