• Natulcien

Försökte stjäla min bebis!!!

snorkan skrev 2014-01-09 21:18:20 följande:
    Men hoppsan så du undvek frågan!
    Vilken fråga?
  • Natulcien
    Vanilj L skrev 2014-01-09 20:00:15 följande:

Ja vad spelar det för roll? jag frågade dig. finns ju massvis med mörka svenskar också. För du kan ju inte mena att TS är rasist hon är ju gift med en invandrare själv.
    Okej... du kan absolut inte se att ordvalet skulle spela någon roll?

Då vrider vi till alltihop ett varv till då, så kanske fler personer begriper...

Och nu är detta rent hypotetiskt. Obsevera ordet hypotetiskt.

Låt oss säga att det som står i trådstarten faktiskt hände precis så som det står: En ung kvinna med barnvagn mötte en ung, MÖRK, man som tog tag i barnvagnen, pillade lite i den, och gestikulerade att han kunde dra den. TS blev rädd. Men vad mannen ville är det ingen som vet.

Och nu kommer det hypotetiska: Skulle det möjligen kunna vara så att TS blev så rädd och på sin vakt p.g.a. att mannen var just mörk, och att hon har läst och hört ett antal uttalanden av denna typ: "En invandrare snodde min plånbok på bussen idag!", "En utländsk tjej klippte till mig i baren!", En mörk man smög efter mig på väg hem, han var skitläskig!", "Jag såg en kvinna sno massor på Lindex idag. Hon var säkert zigenare",  etc.

Något att fundera på.

För övrigt kan man vara rasist även om man är gift med en invadrare...eller om man är invandrad själv.
  • Natulcien
    chrissandra skrev 2014-01-09 22:00:49 följande:
    Men det är ju så att även mörka män begår brott...att bli rädd när man har en liten i vagnen är inte ett dugg konstigt.
    Ja...män och kvinnor av alla sorter begår brott. Det var inte poängen.

Poängen var att om man hör sådana här historier som poängterar det mörka/utländska tillräckligt ofta så kan man eventuellt bli extra rädd/på sin vakt just mot de som är mörka/utländska.
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 22:05:00 följande:
    Men om du satt i en vittnes konfrontation, hur skulle du då beskriva denna man?
    Exakt så som han såg ut naturligvis.
  • Natulcien
    chrissandra skrev 2014-01-09 22:08:25 följande:

Det är bara det att det blir helt galet att inte få tala om vad som hänt om man tar upp att det var en invandrare.
    (vilket TS inte ens gjorde i detta fall)

Att ha huvudet i sanden likt en struts gagnar ingen.
    Huvudet i sanden har de som är helt omedvetna om att det kan ha betydelse hur man uttrycker sig.

• Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 22:11:37 följande:
    Som en människa eller vadå? Hur beskriver du det faktum att han är, förlåt mig "mörk" i sin hudton? Eller utelämnar du denna info för att du tycker den är orelevant?
    Jag har ju redan svarat...läste du inte? Varför ställer du frågor om du inte läser svaren?
    Men jag upprepar: Jag hade beskrivit honom precis så som han såg ut: om han var rödhårig, svarthårig eller skallig, hur han var klädd, hur lång han var, om han var kraftig eller smal, ungefär vilken ålder, om han var vit, svart, eller rödmosig i hyn etc.

Så hade jag beskrivit honom i en vittnessituation.

Men - och här skiljer jag mig från TS - jag hade inte gått in på ett närforum och skrivit: En mörk man antastade mig idag!"
  • Natulcien
    hansine skrev 2014-01-09 22:12:18 följande:
    Det är väl det som är meningen? Sådant återkommer ju ständigt här.
    Ja...tyvärr.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2014-01-09 22:15:46 följande:
    Ja, precis. Och andra har varit ännu värre enbart då du inte delade deras åsikt. Det är inte rätt någonstans och du förtjänar det som sagt verkligen inte.
    Ja... tack för att du skriver, och att du vågar det, trots lynchmobben som härjar i tråden. {#emotions_dlg.flower}

• Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 22:19:41 följande:
    Jaha så svart man är okej att säga men inte mörk????
    Mörk kan man absolut också säga. I en polisanmälan/vittnesutsaga.
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 22:25:30 följande:
    Men inte familjeliv?
    Nu börjar du förstå...
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!