• MalinEddie

Försökte stjäla min bebis!!!

Jennie med ie skrev 2014-01-10 18:37:59 följande:
    Dessutom är det ju inte så att Natulcien snackade med sig själv, det krävs ju fler deltagare och i detta fallet "mothugg" för att saken ska drivas vidare. Om samma kritik och motargument fortsätter återkomma från "sida A" är det ju inte konstigt om åsikterna och försvaren fortsätter från "sida B"...
    Precis.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 20:21:29 följande:

Ja, det är bra att man är vaksam, jag är medveten om att trådstartare kan vara osanna. Det är inte länge sen det blev en riksnyhet med en falsk historia som cirkulerade på facebook. Tack och lov att det finns människor som gräver reda på sanningen.
    Det jag reagerar starkt på, och som jag tror att du missat, är Natulciens loja attityd inför händelsen som sådan, hen ger den noll uppmärksamhet. Det är synd. När hen påstår andra sakna empati att då inte lägga några meningar på att visa att man själv har någon empati för denna händelse. Jag tror ärligt talat inte hen förstår vad det är som är obehagligt med den situation som ts beskriver.
    Ja, jag tror jag vet vilken historia du tänker på. Det är tråkigt att det har blivit så pass vanligt att människor utnyttjar andra människors sympatier och spelar på deras osäkerhet. Så här inför valet gissar jag att vi kommer få se än mer sådant tyvärr..
    Själv reagerade jag på samma sak fast åt andra hållet. De som skrek "sympati för TS" valde själva att hoppa på (och jag är inte den som tar lätt på påhopp men här var det ingen tvekan), stödja påhoppen och trakasserierna i hennes inbox eller inte reagera alls. Det är, som jag ser det, inte bara motsägelsefullt utan också ganska hemskt i det här sammanhanget. Oavsett om eller hur den person som utsattes för detta visade sympati inför händelsen är det inte rätt. Alla är vi olika men jag som TS hade inte mått bättre om andra behandlade någon annan illa eller skrev i min inbox att dessa människor inte är friska enbart för att de inte reagerar som andra med styrkekramar och medhåll i allt och ifrågasätter något i min historia..
    Jag reagerar inte på samma sätt som Natulicien inför händelsen men att alla inte reagerar som jag har jag förståelse för. Det köper jag. Däremot har jag ingen förståelse för det hon utsattes för här.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    vampyria2 skrev 2014-01-11 13:58:40 följande:
    Så diskussionen handlar fortfarande om att TS i ett upprört tillstånd använde ett ord som ni inte tycker om, att TS har blivit utsatt för något väldigt jobbigt och obehagligt är inte ett dugg viktigt att ta hänsyn till och ge henne stöttning...huvudsaken är att ingen annan har blivit kränkt eller? 
    Vad stoppar dig/er? Visst, diskussionen hamnade i ett sidospår men det kan du knappast klandra en sida för bara för att du enbart känner förståelse för en? Även om vi har haft olika åsikter  i diskussioner har jag funnit dig klok och jag önskar att jag att jag inte hade läst TS gästbok av ren nyfikenhet .Jag trodde någonstans du du tänkte längre än så.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 12:34:09 följande:
    Kan man se vem av moderatorerna?......det står ju bara moderator?

Hela min inbox är FULL med meddelande från moderator där dom tagit bort MASSOR av inlägg.....trist....och då kan jag ju tillägga att anmälningarna är från en och samma person....
    Hur vet du vem som anmält inläggen? Får man veta det nuförtiden?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    chrissandra skrev 2014-01-17 16:58:46 följande:

Ok, men kan de inte svara på mail?
    Jag har fått inlägg och en en hel tråd borttagen i ämnet Anna Wahlgren. Det var inte så att jag sysslade med personangrepp eller gick emot FL regler på något sätt. De tog bort inläggen för att det inte var tillåtet att länka till en längre text eller ett videoklipp med källa?  Jag ifrågasatte detta då jag såg människor göra samma sak varje dag här.  FL gav mig rätt efter några mail. Detta var visserligen 2009 tror jag, kanske är det annorlunda nu? Oavsett, ifrågasätt om ni anser det vara felaktigt.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    vampyria2 skrev 2014-01-17 12:46:22 följande:
    Vad som gör mig upprörd är att jag uppfattar det som att TS faktiskt mådde väldigt dåligt av den här händelsen och skrev här för att varna andra och för att få stöttning men istället så har folk hoppat på henne för att hon valde fel ord. Jag tror ärligt talat inte att TS valde ordet mörk för att hänga ut invandrare som folk som gör sånt här utan mer för att det var det hon mindes i hur han såg ut.
    Att man folk reagerar är naturligtvis helt okej men det man brukar göra är att starta en egen tråd och prata om den saken där, inte ge sig på TS så hårt som folk har gjort i den här tråden, jag tycker verkligen synd om TS och tycker att man bör stöta henne i hennes tråd istället för att hitta nått fel som man annser att hon har gjort när hon uppenbarligen inte har gjort det med ont uppsåt.

Jag kan dessutom säga att jag faktiskt tycker att det är en viktig fråga och en tråd om det hade varit kanon men här har vi en tjej som har varit med om något som hon upplevde som väldigt skärmande, är det verkligen rätt ställe att börja ge sig på henne då?
    Jag ser hur du tänker kring detta och visst, jag kan tycka att det blev lite väl stor uppståndelse kring TS val av ord här även om min första reaktion också var "på vilket sätt är det relevant?".. Dock så ser jag inte hur en sidodiskussion ligger på en person som vissa vill få det till? En enkel fråga fick många svar och så var det igång..
    Du upplevde att TS blev påhoppad och du gör då givetvis helt rätt i att gå vidare med dettaJag såg hur hon blev ifrågasatt men enligt min mening blev hon inte påhoppad. Där har vi olika åsikter och gränser antar jag för vad ett påhopp är. Oavsett hur mycket sympati jag kände för TS eller hur stor förståelse jag har inför att detta var en skrämmande upplevelse ser jag inte alls hur det var rätt att behandla en medlem på så sätt som Natulcien blev den kvällen/natten.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2014-01-17 18:29:51 följande:
    Nej, det kan man inte se.
    Personen i fråga antog bara att det var jag som anmält allt. Men det var det inte. Det var uppenbarligen fler än jag själv som såg de grova angreppen...
    Jag tänkte väl det.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 14:51:46 följande:
    som sagt....ingen mening att lägga ner energi på sådant som tas bort....och JO tydligen tas vanliga frågor och kommentarer bort som inte är kränkande....DIG har jag diskuterat klart med.

försök ta till dig vad TS varit ute efter ist för att diskutera ordet "mörk" i dagar eller börjar det bli veckor? känns så.
    Tycker inte man respekterat TS genom att kapa tråden och driva en helt annan fråga....

Over and out!
    Som sagt, man är två om en diskussion.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Jag har en fråga till er som anser TS vara felbehandlad och påhoppad här, ser ni också hur Natutlcien faktiskt blev påhoppad och trakasserad eller anser ni det vara rätt? I så fall, på vilket sätt hjälper det TS?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Jag tycker att vampyria gjorde rätt som anmälde tråden och jag borde ha gjort samma sak själv när jag tänker tillbaka. Av en helt annan orsak dock. Jag fixar att någon ställer motfrågor till mig och jag ser det inte som ett ett skäl till anmälan alls, däremot mådde jag ganska illa den kvällen när det haglade glåpord mot en enskild medlem. Nu råkar jag tycka att hon inte gick över någon gräns men oavsett, vem förtjänar sådan pajkastning enbart för att den uttrycker en annan åsikt? Det var äckligt det som pågick på fler än ett sätt och hur man kan försvara det med att man känner sympati för TS förstår jag inte men så är jag inte den som tror att människor blir lyckligare för att andra beter sig på så sätt. Alla är vi olika och det finns säkert dem som finner tröst i att någon annan blir kallad käring, sjuk, idiot osv och blir förföljd i sin inbox. Jag är inte den personen.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 19:38:25 följande:
    Grova angrepp???? Jag kan bevisa i hur många inlägg som helst att det inte handlar om några angrepp, löjligt! Jag har fått kopior i inboxen på exakt vad som skrivits, sedan om du tycker att det är jobbigt när jag ifrågasätter HUR ts skulle ha beskrivit ordet "mörk" utan att du skulle reagera som du gjorde.....hur fan kan ett inlägg tas bort pga den frågeställningen?? Men skit samma jag tycker fortfarande att det är respektlöst att kapa tråden med en helt annan frågeställning.....därför lägger jag detta bakom mig nu......igen......( var svårt att låta bli att svara) men nu ska jag stå emot.... Och ts än en gång, hemskt det som hände dig, jag hade blivit jätterädd!
    Varför ifrågasätter du inte att du fick dina inlägg om du borttagna om du anser det vara på felaktiga grunder?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 19:47:25 följande:
    Därför det var hela inboxen full, då blev jag bara matt i pälsen....
    Okej, jag minns inte vad du har skrivit så jag kan inte uttala mig om huruvida jag tycker att det är fel eller rätt. Hur motiverar man borttagandet? Själv har jag som sagt fått inlägg borttagna på felaktiga grunder.
    Det jag tror Natulicien menade var att andra också såg hur blev behandlad och därför anmälde dessa inlägg. Du verkar så säker på att det är hon som anmält dig, hur kan du veta det?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    vampyria2 skrev 2014-01-17 19:59:52 följande:
    Gick jag till personangrepp tycker du? Ärligt talat så har jag inte läst vad andra skrev till henne men jag kan inte känna att jag var så elak, jag ifrågasatte men det måste man väl få göra när man känner att nått är fel?
    Nej, inte här vad jag vill minnas.
    Självklart ska man ifrågasätta sådant man anser vara fel men att behandla en annan människa så som Natulcien blev behandlad då? Nej, det är inget jag står bakom. Jag är glad för din skull att du inte såg, nu är väl allt av det borttaget förhoppningsvis..
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 20:02:41 följande:
    Säker kan jag inte vara, men det var endast de inläggen där jag hade en diskussion men henne/honom som blivit borttagen, och enligt henne/ honom så har jag ju bidragit till enorma påhopp.....(vilket jag naturligtvis inte har) och om jag nu hade kränkt någon så brutalt borde du Malin Eddie komma ihåg det....med andra ord tycker jag att det är en stor överdrift
    Okej, andra ser också er diskussion och även om du tycker anser att det du uttrycker är rätt och riktigt kanske någon annan inte upplever det så.
    Ja, jag brukar minnas om jag har gått över gränsen. Jag är dock inte den som ger tummen upp till inlägg där någon kallar en människa hemsk när det gäller något sånt här.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 22:46:12 följande:
    Tja, N har levererat ca 100 inlägg i en tråd om 500 inlägg. N har visat vem N är vill jag mena... Vad jag kan se är i stort sett alla ot-inlägg.

Beklagar verkligen att jag själv har gått ot TS.
    Det mesta är väl svar på andra inlägg som är OT?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Och fortfarande, hur gör det någon hemsk?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Jennie med ie skrev 2014-01-17 22:53:40 följande:
    Jomen ungefär, N får massor av frågor, kommentarer och kritiska inlägg kring mörk-grejen.. N besvara och bemöter dem... Men är den enda sm ska stå till svars för att saken fortsätter avhandlas? Logiskt? Inte så mycket....
    Ja, precis.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    chrissandra skrev 2014-01-17 23:32:58 följande:
    Jag har ifrågasatt, tro mig. Inget svar dock.
    Kanske är det annat idag då? Tråkigt i så fall.. Vad gällde det i ditt fall?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 22:59:54 följande:
    Ok, jag ska beskriva det enkelt för dig.

Vi tar en jämförelse. Din mamma ligger döende i en taxi och hon kräks och blodar ner på sätet under tiden. Taxichauffören ondgör sig över att hans taxi blivit nedsölad och vill ha betalt. Han klagar också över att den döende försenat honom. Sedan skriver han en insändare till lokalpressen om taxichaufförernas hemska arbetsvillkor för att händer att kunderna ibland smutsar ner/dör.
    För mig är det inte jämförbart. För dig är det det. Tack, jag förstår då varför du känner så starkt för tråden och inte fixar det.
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 22:59:54 följande:
    Fattar du nu? Har du någon sorts moralisk känsla över huvud taget?

Jodå, jag är dock inte lika svartvit i mitt tänk och kan se längre än mig själv.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Ramborg Persdotter skrev 2014-01-18 01:14:55 följande:
    Det är ju det du inte kan. Vilket alldeles uppenbart via ditt svar.
    Det står dig fritt att tycka. Jag tycker mig inte vara den som enbart ser en sida här.

Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!