• vampyria2

Försökte stjäla min bebis!!!

hur i helskotta kan diskussionen börja handla om TS har gjort rätt eller inte som har lagt ut ett signalement?
    Hon har blivit utsatt för något väldigt obehagligt och har väl förtusan rätt att berätta hur mannen i frågan såg ut och ta med de saker hon kommer ihåg utan att ni ska sitta och antyda att det är rasistiskt eller vad tusan ni är ute efter....är inte det hon har blivit utsatt för viktigare än den frågan???

• vampyria2
    Natulcien skrev 2014-01-09 10:04:33 följande:
    Fast...hon berättade ju inte hur mannen såg ut. Inte ens senare i tråden. *Mörk' är det enda...och 'ung'. Inget vidare signalement. Men förhoppningsvis kan hon bättre när hon sitter hos polisen...
    Men vad spelar det för någon roll, jag antar att hon var upprörd när hon skrev tråden och kanske rädd över det som har hänt och ville bara få med det hon tänkte på, att det sen blev just mörk är väl för tusan inget att hänga upp sig på, det som har hänt henne är väl fortfarande lika hemskt och något som hon behöver ha stöttning i...han som utsatte henne för detta behöver inte stöttning i att ha blivit kallad mörk när han faktiskt var en mörk ung man, varför skulle det vara så hemskt att berätta det? Betyder det att alla mörka män är läskiga i dina ögon eller? Vi andra förstår att det var just den här mannen som har gjort detta och just den här mannen var mörk, varken mer eller mindre.
  • vampyria2

Så diskussionen handlar fortfarande om att TS i ett upprört tillstånd använde ett ord som ni inte tycker om, att TS har blivit utsatt för något väldigt jobbigt och obehagligt är inte ett dugg viktigt att ta hänsyn till och ge henne stöttning...huvudsaken är att ingen annan har blivit kränkt eller? 

• vampyria2
    MalinEddie skrev 2014-01-14 00:34:10 följande:
    Vad stoppar dig/er? Visst, diskussionen hamnade i ett sidospår men det kan du knappast klandra en sida för bara för att du enbart känner förståelse för en? Även om vi har haft olika åsikter  i diskussioner har jag funnit dig klok och jag önskar att jag att jag inte hade läst TS gästbok av ren nyfikenhet .Jag trodde någonstans du du tänkte längre än så.
    Vad som gör mig upprörd är att jag uppfattar det som att TS faktiskt mådde väldigt dåligt av den här händelsen och skrev här för att varna andra och för att få stöttning men istället så har folk hoppat på henne för att hon valde fel ord. Jag tror ärligt talat inte att TS valde ordet mörk för att hänga ut invandrare som folk som gör sånt här utan mer för att det var det hon mindes i hur han såg ut.
    Att man folk reagerar är naturligtvis helt okej men det man brukar göra är att starta en egen tråd och prata om den saken där, inte ge sig på TS så hårt som folk har gjort i den här tråden, jag tycker verkligen synd om TS och tycker att man bör stöta henne i hennes tråd istället för att hitta nått fel som man annser att hon har gjort när hon uppenbarligen inte har gjort det med ont uppsåt.

Jag kan dessutom säga att jag faktiskt tycker att det är en viktig fråga och en tråd om det hade varit kanon men här har vi en tjej som har varit med om något som hon upplevde som väldigt skärmande, är det verkligen rätt ställe att börja ge sig på henne då?
  • vampyria2
    snorkan skrev 2014-01-17 12:34:09 följande:
    Kan man se vem av moderatorerna?......det står ju bara moderator?

Hela min inbox är FULL med meddelande från moderator där dom tagit bort MASSOR av inlägg.....trist....och då kan jag ju tillägga att anmälningarna är från en och samma person....
    Jag har anmält tråden och bad mederatorerna kolla igenom den, jag har ärligt uppfattat tråden som ganska hemsk och jag tycker förbannat synd om TS,  ni kan inte förstå att det måste kännas jätte jobbigt för henne att bli utmålad som värsta rasisten för att hon valde ett enda ord fel? Jag förstår vad ni skriver och varför men samtidigt så kan man inte ge sig på en människa på det sättet och speciellt inte en människa som har varit med om något som denns uppfattar som väldigt jobbigt....var sak har sin plats och här var inte rätt plats att få TS att framstås som en oempatisk människa...så har jag uppfattat det ni har skrivit i tråden faktiskt.
  • vampyria2
    chrissandra skrev 2014-01-17 12:49:29 följande:

Jag vet inte varför de gör så?

Jag blev själv drabbad av det och mailade och frågade på vilka grunder de hade tagit bort mitt inlägg en inte ett svar fick jag. Verkar det seriöst? Nej, inte särskilt.
    Hm tidigare så kunde man göra trådar om varningar man hade fått och diskutera om dem där, kan man alltså inte göra det längre eller?
  • vampyria2
    snorkan skrev 2014-01-17 12:57:48 följande:
    är det någons inlägg som skulle försvinna så är det min anmälares kan jag tycka, för den personer tar fasen ingen hänsyn till vad TS varit ute för och maler bara på om ordet "mörk" och hur fasen man kan uttrycka sig så.

men NÄHÄDÅ....MINA inlägg förvinner....
    Hm de kanske bara tittar på just de inlägg man anmäler och tar den lätta vägen ut och raderar dem?  Jag valde att anmäla hela tråden då jag tyckte att nån borde kolla över den men inget har gjort så det kansek var en dum väg att gå av mig :p
    Tråkigt att det har blivit på det viset och jag hoppas du får något svar på hur moderatorn tänkte om detta.
  • vampyria2
    chrissandra skrev 2014-01-17 15:07:40 följande:

Det kanske man kan men jag mailade och ville ha ett personligt svar.
    Det var låsta trådar som bara en själv och moderatorerna kunde se
  • vampyria2

Gick jag till personangrepp tycker du? Ärligt talat så har jag inte läst vad andra skrev till henne men jag kan inte känna att jag var så elak, jag ifrågasatte men det måste man väl få göra när man känner att nått är fel?

• vampyria2

Jag menade inte någon speciell person utan mer allmänt att jag kände att folk gick på för hårt och att man borde ha förstått att TS inte var medvetet rasistisk i sin trådstart.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!