Natulcien skrev 2014-01-10 21:54:24 följande:
Dessutom upplevde jag inte beskrivningen av händelsen som jätteallvarlig. En man hade ryckt i vagnen, pillat lite och gestikulerat. Inget hot eller våld. Och oklart vad han ville.
Fast det är ditt sätt att uttrycka dig jag vänder mig emot, inte frånvaron av "styrkekramar". När du själv väljer att ta fasta på ett ord och säger att du har empati och att du tänker dig för innan du pratar så har du ändå så svårt att ta till dig. Här ovan gör du det igen, "pillat lite", det är dina nedsättande ord, du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av liknande upplevelse (jag tror inte du ens har dragit på en barnvagn med ett litet barn i). Du vet inte och du tar inte till dig vad även andra berättar om i denna tråd.
Ett inlägg om en person som trycker ned en broschyr i barnvagnen. Finns inget direkt brott att rapportera men de flesta människor vet ändå att så gör man inte. (Jag hade ringt arbetsgivaren.)
Men nu medger du i alla fall att ts har rätt till sin upplevelse. Det går åt rätt håll.
Du säger du är mer garvad, jag skulle också kunna säga jag är mer garvad, kanske mer garvad än dig, vem vet. Jag har sett en del och jag vet att omständigheter förändrar människor. Vi vet inte vad han ville men händelsen är tillräckligt konstig för att man ska vilja diskutera den.