Inlägg från: Gott svart kaffe |Visa alla inlägg
  • Gott svart kaffe

Försökte stjäla min bebis!!!

Signalement är alltså oviktigt nuförtiden? Jag uppfattar händelsen som allvarlig och därför är alla kännetecken viktiga som kläder, kroppslängd, etnicitet och utseende i övrigt. Nordiskt, asiatiskt eller sydamerikanskt utseende - ja det spelar roll. Folk ser helt enkelt olika ut beroende på etnicitet och det är viktigt att det framgår. Skäms på er som hakar upp er på ordet "mörk" som i sammanhanget är helt relevant, likaså att det var en man och ungefärlig ålder på honom. Nu kan ni återgå till era studier i pk:ism. Varsågoda och sitt.

• Gott svart kaffe
    Snöviolen skrev 2014-01-09 10:58:45 följande:
    Det hade det säkert gjort, för skulle någon försöka ha tagit mitt barn, så hade jag i alla fall skrivit hur personen sett ut oavsett om han var mörk, ljus eller albino.

Precis, jag hade beskrivit precis hur personen såg ut, även här på FL. Bara bra att ett signalement kommer ut i olika medier. Varbergsbor kanske också hänger här och då tycker jag det är relevant. Lite synd bara att TS inte kunde ge en noggrannare beskrivning av personens utseende, "mörk" är lite luddigt kan jag tycka.
  • Gott svart kaffe
    j8506 skrev 2014-01-09 14:18:29 följande:
    Varför är det relevant för, Ett "brott" är alltid ett "brott" oavsett vilken etnisk bakgrund banditen har...

Det kanske är relevant för att hitta gärningsmannen och för att varna andra kanske? En gärningsmans utseende är väl ändå viktigt att veta?
  • Gott svart kaffe

Hudfärg är precis lika viktigt som glasögon, mustasch, hårfärg, kroppsbyggnad etc. när det gäller signalement på gärningsman.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!