• Agnescecila

Försökte stjäla min bebis!!!

Sen blir detta lite larvigt! Det känns som om PK folket blir lite för PK då de hugger ifrån på direkten. I detta fallet hade PK folket rätt. Hon skrev att en mörk man kom fram. Jag tolkade att det var en mörk man..........som kanske var vithårig och blå ögon.  Om det kommer en mörkklädd man fram till mig och rånar mig, skulle jag beskriva den mannen som mörk. Om vi tar filmen Mio min Mio. Där har Katro ( tror jag han hette) många mörka soldater. Vad jag vill minnas var alla vithudade. Så innan man skriver var du tvungen att skriva att han är mörk. Frågan är befogad om Ts skrivit att han var mörkhyad.
    Sen tycker jag att man inte får beskriva en människas hudfärg. Som om det vore något fult och skamfullt.
    Jag undrar var PK folket är när någon beskrivs som fet? Anorektisk? Var finns ni när någon kallar någon annan CP skadad. Var finns PK i att kalla någon DAMP unge? Detta är inget påhopp till någon. Men vissa saker kan betyda mer än en sak. Vissa filmer beskrivs som mörka. Innebär det då att de är inspelad på natten?

TS: Det kan finnas många orsaker till mannens beteende. Hans uppfostran är kanske att man ska hjälpa till. Han tyckte kanske du såg ut som om du behövde hjälp. Eller ville han stjäla något i dina fickor eller något som låg i vagnen. Eller var det barnet. Det är bra att du kontaktat polisen om detta kommer upprepas för någon annan.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!