• OLilly

Försökte stjäla min bebis!!!

Var är ni alla PK-tjänare när alla rasistiska påhopp haglar över alla invandrare och flyktingar? Det är ju absurt att fara fram som en mobb i tråden så fort ordet "mörk" har uttalats. Saken gällde väl knappast utseendet på en man!? 

Hoppas i alla fall att den mannen (eller någon annan för den delen) inte lyckas en annan gång heller.  

Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • OLilly

Mörk för mig är en mörkhyad man oavsett vilket land han kommer ifrån eller eller en man med mörka drag som tex. en sydlänning kan vara. Eller som romer kan vara, som TS skriver. Sen behöver man inte analysera sönder ordet mörk eller märka ord. TS är upprörd och det är ju förståeligt. Att hon beskriver mannen utifrån hur han såg ut är ju helt naturligt. Löjligt är det att censurera signalementen. Hade det varit en asiatisk kvinna, tex. från Kina eller Japan så hade hon säkert beskrivit henne så.
    Att bara skriva att det var en man hade också räckt, men TS ger signalement som kan vara en hjälp på traven för att gripa mannen. Man kanske ska ha extra koll liksom. Kanske hade han onda avsikter iaf? Obehagligt är det helt klart. Jag hade antagligen reagerat lika om någon främmande ville röra eller hålla mitt barn. Tänk att en främmande person vill gå iväg med barnvagnen med ditt barn i!  

• OLilly
    Lizzy 488 skrev 2014-01-09 02:20:27 följande:
    Tillägger att det var första gången han träffade min man 
    Men då var det en besökare till er. Inte en främmande människa på stan. Kan förstå att den mannen du beskriver gjorde så. Det är inte helt ovanligt i länder där man faktiskt vågar ta på varandra i sitt umgänge. I det här landet är man ju inte så "fysisk" och vill inte gärna släppa in någon i sin privata sfär. Då sker dessa "krockar", eller missförstånd skulle jag vilja säga. 
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!