• tessylin

Försökte stjäla min bebis!!!

Oom det hade varit en blond tjej som försökte sno barnet hade nog ts skrivit just det " en blond tjej". Hon beskrev ju bara hur killen såg ut.

• tessylin
    Nuhardetväländå skrev 2014-01-09 16:30:46 följande:
    Att du orkar Natulcien! Men jag håller med dig i allt du skriver. Tycker dessutom att TS outat sig själv med en del grovt rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer..

Alla med vidriga påhopp tycker jag kan gå tillbaks till sitt eget forum flashback.
    Kan du hänvisa till det inlägg där TS haft grova rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer!
     Det får väl vara måtta på påhoppen i denna tråd. Har gått igenom de få inlägg hon skrivit  och hittar inget som helst rasistiskt? Vänligen citera det inlägget i så fall.  
  • tessylin

varför diskuterar ni ens med Natulcien? Märker ni inte att hon/han är fast i sin åsikt om att det är fel att ens beskriva en person som mörk ? Spelar ingen roll hur mycket ni än argumenterar. och snälla håll debatten på en anständig nivå. jag tycker självklart precis som de flesta i denna tråd att det är ok att beskriva en person som mörk, ljus eller vad det nu må vara så länge man inte har en rasistisk underton. Det framstår inte på något sätt i trådstarten att TS är rasistisk.

• tessylin
    MalinEddie skrev 2014-01-10 00:24:30 följande:
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum? Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas. Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..
    Avskyr CIO-metoder.

Du skriver," ni". Skrev jag inte i mitt inlägg att vi bör hålla debatten på en anständig nivå.
  • tessylin

Tyvker för övrigt att efter över 400 inlägg borde folk insett att natulcien inte viker sig i sin åsikt. menar det blir inte så mycket diskussion utan mest upprepningar.

• tessylin
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 14:44:30 följande:
    Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang. Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet". Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.

• tessylin
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 13:26:17 följande:
    Hej ts, hur känns det idag? Jag tror inte vissa kan förstå hur allvarligt det är. Jag har själv varit med om incidenter med barn och barnvagn att jag vet hur sårbar man är. Inget alls i stil med din händelse, ingen som tagit vagnen ifrån mig men jag kan tänka mig hur omskakad jag skulle bli om det hände mig. Innan jag själv fick barn hade jag nog inte heller förstått graden av det. Tråkigt att du ska få så onödiga kommentarer. Även om det vore så att killen var korkad och inte visste bättre så är det fel fel fel att någonsin ta en barnvagn ur händerna på en förälder. Och säg den förälder som aldrig pratat i telefon när de kört vagn. Jo, det finns säkert de som aldrig gjort det, och de som gör det för ofta men är fortfarande fel fel fel att ta barnvagn ur händerna från föräldern. Och varje vettig människa fattar väl ändå att man inte stoppar ned händerna i någon annans barnvagn? Synd att tråden spårat ut och att det inte gick att diskutera vettigt kring det som hänt. Bra att du hittat stöd.

• tessylin
    Natulcien skrev 2014-01-14 09:31:47 följande:
    Jag har sett det där klippet. Och jag gillar Bard. Han har huvudet på skaft. Och han har definitivt vissa poänger i det han säger, även om han generaliserar grovt. Men att du lägger upp det klippet visar bara på att du inte har förstått vad jag menar. Inga ord är rasistiska. Inte mörk. Och inte neger heller. Det är alltid kontexten som är avgörande. Alltid. Det är poängen.

Jag har aldrig förnekat att " kontexten 'är avgörande. Roligt att du kan hålla med om att han har vissa poänger. Ja han generaliserar självklart men det finns det andra som också gör.
  • tessylin
    snorkan skrev 2014-01-17 10:24:45 följande:
    haha....ja och där försvann mitt senaste inlägg! patetiskt!

Fortsätt och skriv, du måste ju få göra din röst hörd. Förutsatt att du inte skriver på ett kränkande sätt.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!