• Happy14

Försökte stjäla min bebis!!!

Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

Det är väl bra att beskriva hur mannen såg ut om fler stött på honom. Jag hade också skrivit mörk om han var av annan härkomst. Mest av bara farten. Orka hänga upp sig på det, idioten försökte ta hennes barn!!! Nu blir hon påhoppad! Vad tänker ni med? Lika mkt hade folk säkerligen utomlands beskrivit mannen som vit om han var det, fattar inte vad som är så konstigt?? Det är ju ni som vill få det till nåt rasistiskt. Det är väl inte det denna trådens fokus skall ligga på? Ge er !!
  • Happy14
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:24:24 följande:
    Då kan man ju börja med att skriva var det hela ägde rum och ge lite mer information än 'mörk'...

Men hur kan man fastna på nåt sånt? Hade han varit tjock hade jag skrivit det , hade han varit turk , hade jag skrivit det , hade han så varit grön hade jag skrivit det, handikappad, blind, smal, ful, snygg, afrikan eller finsk!! Lägg av.
  • Happy14
    ciann skrev 2014-01-08 21:26:53 följande:
    Jag tycker du är rasistisk i dina påhopp på TS. Varken hon eller hennes barn är etniskt svenska. Du vet väl att det bara är etniska svenskar som man får hoppa på?  

Klockrent!
  • Happy14
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:32:31 följande:
    Man kan "fastna på sånt" om man är observant. Så nej, lägga av tänker jag inte. Och det är lätt att sitta och efterkonstruera att man minsann hade skrivit både smal, halt, skallig och vit, men jag har då aldrig sett/hört någon säga/skriva något i stil med "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon!"

Hade man kanske gjort om man var i Danmark tex??
  • Happy14
    Ms Pepper skrev 2014-01-08 23:21:49 följande:
    Vad vet du om empati! Du har visat allt annat än empati. Har du barn? Vet du hur det känns att vara sårbar med en barnvagn? Det är du som inte har brytt dig om vad som sagts.

Håller med. Det är bara att ignorera sådana människor. De livnär sig på uppmärksamhet.
  • Happy14
    Happy14 skrev 2014-01-08 23:25:04 följande:
    Håller med. Det är bara att ignorera sådana människor. De livnär sig på uppmärksamhet.

Syftar givetvis på dig, natulcien.
  • Happy14
    Nashico skrev 2014-01-09 01:02:39 följande:
    ... Oj oj...    Jag rekommenderar TS att skriva en ny tråd där MÖRK ( eller all slags etnicitet) utesluts.    Läskig händelse dock :S

På grund av dig, och ett par till tyvärr. Det skall inte behövas. Skaffa dig en annan hobby än att göra folk irriterade.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!