• ciann

Försökte stjäla min bebis!!!

Natulcien skrev 2014-01-08 18:46:22 följande:
    Jag har inga baktankar. Jag undrade bara över ordet 'mörk' eftersom jag upplevde att ordet var överflödigt i sammanhanget. Smygrasister slinker gärna in sådana ord när de pratar om folk som har betett sig illa, och jag avskyr smygrasism och reagerar alltid starkt på det. Men eftersom du tydligen alltid benämner folk med nationalitet eller ljus/mörk (?) så var min reaktion också överflödig och gäller inte dig.

Fast du skriver förstås inte om bebisen är 'mörk' eller 'ljus'..?
    Men är du på riktigt som bemöter en kvinna i chock på det sätt du gör!  Skäms på dig!
    Jag tycker du ska läsa på om vad rasism är innan du kallar en personbeskrivning för rasism.   
  • ciann
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:18:05 följande:
    Nej...det är just det. Folk bryr sig inte...

Och nu handlar det plötsligt om att "våga ge signalement" när man skriver "mörk"..?
    Jag tycker du är rasistisk i dina påhopp på TS. Varken hon eller hennes barn är etniskt svenska.
    Du vet väl att det bara är etniska svenskar som man får hoppa på?

• ciann
    Happy14 skrev 2014-01-08 21:28:25 följande:

Men hur kan man fastna på nåt sånt? Hade han varit tjock hade jag skrivit det , hade han varit turk , hade jag skrivit det , hade han så varit grön hade jag skrivit det, handikappad, blind, smal, ful, snygg, afrikan eller finsk!! Lägg av.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!