Inlägg från: TelmaGudbjorns |Visa alla inlägg
  • TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • TelmaGudbjorns
    Singoallaa skrev 2014-01-08 15:48:59 följande:

Usch vad hemskt! Läste i tidningen om ett fall där en galen kvinna försökte ta barnvagn med barn i med våld. Galna människor.

Ja, förstår inte vad det är med folk :O Polisanmälde det iallafall.
  • TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:23:55 följande:

Varför kände du att det var viktigt att använda ordet 'mörk'?

Jag beskrev mörk eftersom att jag inte visste vilket land han kom ifrån, och jag föredrar att inte stämpla olika länder eftersom att det är fel ;)
  • TelmaGudbjorns
    taggigros skrev 2014-01-08 16:50:22 följande:
    Tänkte också på det. Om han hade varit ljushyad så hade hon väl knappast beskrivit honom som "vit".
    Nö, om han hade varit ljushyad så hade jag nog direkt sagt "svensk" :) vet inte varför, men blir så automatiskt typ.
  • TelmaGudbjorns
    Loriyana skrev 2014-01-08 16:51:48 följande:

Minns en gång då jag var på väg hem med min dotter från förskolan. Jag ledde min cykel och dottern gick bredvid. Helt plötsligt stannar en taxi bredvid oss och öppnar dörren och frågar min 4-åriga dotter om hon vill åka med honom. Han klappade på sätet och uppmanade henne att kliva in. Jag tror inte han la märke till mig alls! När jag började prata med honom så stängde han snabbt dörren och körde därifrån.

Det är hemskt vilka konstiga människor det finns :O
  • TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

Varför skriva "man" när man kan skriva "person"? Varför skriva "person" när man kan skriva "människa"? Varför skriva "människa" när man kan skriva "djur"? Könsdiskriminering much? Förlåt för att jag bara förklarar vad som hände mig kanske? Snacka om att många av er har rasistiska baktankar!
  • TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:58:36 följande:
    Ok...så i det fallet så hade du skrivit: "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn..."
    Ja det hade jag. När man förklarar saker så brukar man ta med detaljer heeelt automatiskt ;)
  • TelmaGudbjorns
    nozpa skrev 2014-01-08 17:34:23 följande:

Men vad alla gnäller! Ts skrev en ung mörk man. Spelaroll om ordet mörk var med? Annars kan hon plocka bort ung och man också.

Hursom. Obehagligt ts, vilken stad var det i?

Varberg. Har ringt och anmält, men tror inte att folket på FL tycker det är OK att jag beskrev honom för polisen. Borde sagt "en sak hände mig" the end :P
  • TelmaGudbjorns
    puss skrev 2014-01-08 17:50:30 följande:
    Tydligen dra vagnen åt henne när hon talade i telefon, som ts beskriver det. Om du läste det, inte vet jag. Vissa läser inte.
    Ja eller så var det TS som ställde frågan, jag var med om detta när det hände, eftersom att det var jag som skrev. Han sprang fram från ca 20 m bakom mig och tog tag i vagnen och tänkte putta fram den i hastig fart, men jag höll hårt och ryckte tillbaka den, då han reagerade och ändrade inställning till något mer "oskyldigt".
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!