Inlägg från: lisen92 |Visa alla inlägg
  • lisen92

syskonvagn

Hej!
    Jag och min sambo väntar vårat andra barn efter sommaren. Det kommer då vara lite över ett och ett halvt år mellan barnen. Vi försöker nu att sätta oss in i denna djungel av barnvagnar. Min fråga till er är om någon har någon erfarenhet av dessa vagnar? Någon ni kan rekommendera/ avråda från? Något man ska tänka på?
    Vi vill helst att den yngre är vänd mot oss och att vagnen inte är alltför bred.
    Tacksam för alla svar!

Från en förvirrad mamma
  • Svar på tråden syskonvagn
  • lisen92

Då blir det inte en sån. Tack för svar:) någon som har en modell de är nöjda med? Eller är det kanske överskattat med syskonvagnar?

• lisen92

Vi har haft en brio tidigare till vår son. Något som vi älskade med den vagnen var att det tillhörande babyskyddet gick att klicka fast i vagnen. Lillen somnade nästan jämnt i bilen vilket gjorde att vi ofta fick användning för det. Finns det liknande lösningar för syskonvagnar?

• lisen92
    emi skrev 2014-01-09 08:13:50 följande:
    Vi har 2 år och 3 månader mellan minstingarna. Syskonvagnen har varit guld värd, vi har en easywalker duo. Den ryms in genom alla dörröppningar av standardmått och är skön att gå på promenad med. Svänger jättelätt och framhjulen kan också låsas om man så vill. Vi har också liggdelen till babyn och den använder hon ännu även om den snart är urvuxen, dottern är 9 månader 7.1 (men hon är liten till växten). Om man går i butiker med den kan det vara trångt men det antar jag att det är med alla syskonvagnar där barnen sitter bredvid varandra.

Låter intressant! På bilder ser det ut som att det går att festa babyskyddet på vagnen. Stämmer det?:)
Svar på tråden syskonvagn