• lisen92

syskonvagn

Hej!
    Jag och min sambo väntar vårat andra barn efter sommaren. Det kommer då vara lite över ett och ett halvt år mellan barnen. Vi försöker nu att sätta oss in i denna djungel av barnvagnar. Min fråga till er är om någon har någon erfarenhet av dessa vagnar? Någon ni kan rekommendera/ avråda från? Något man ska tänka på?
    Vi vill helst att den yngre är vänd mot oss och att vagnen inte är alltför bred.
    Tacksam för alla svar!

Från en förvirrad mamma
  • Svar på tråden syskonvagn
  • purple box

Vi hade en babytravel. Tror den heter amsterdam.... men den var väldigt opraktisk och otymplig. Den såldes snabbt. Någon ny har vi inte köpt än.

• lisen92

Då blir det inte en sån. Tack för svar:) någon som har en modell de är nöjda med? Eller är det kanske överskattat med syskonvagnar?

• älskarlivet81
    lisen92 skrev 2014-01-09 07:33:01 följande:
    Då blir det inte en sån. Tack för svar:) någon som har en modell de är nöjda med? Eller är det kanske överskattat med syskonvagnar?
    Överskattat är det verkligen inte! Framför allt inte när ni har så tätt mellan barnen! Vi har 2 år och 9 månader mellan våra men insåg att vi behövde en syskonvagn ändå! Vi har en babytravel, äldre modell och den är vi nöjda med förutom att just på den här äldre modellen sitter de svängbara framhjulen så nära varandra att de ofta hakar i varandra!
  • svarta

Vi hade en Phil and Teds Twin, där barnen sitter bredvid varann. Vi var väldigt nöjda och använde vagnen mycket. Vi hade inte klarat oss utan den

• svarta

Vi försökte hitta en vagn där det yngre barnet kunde sitta emot oss, utan att hitta någon vi gillade. Men nu har ju Bugaboo en dubbelvagn där barnen kan sitta både framåt och bakåt. Den hade vi nog valt idag...

• lisen92

Vi har haft en brio tidigare till vår son. Något som vi älskade med den vagnen var att det tillhörande babyskyddet gick att klicka fast i vagnen. Lillen somnade nästan jämnt i bilen vilket gjorde att vi ofta fick användning för det. Finns det liknande lösningar för syskonvagnar?

• emi

Vi har 2 år och 3 månader mellan minstingarna. Syskonvagnen har varit guld värd, vi har en easywalker duo. Den ryms in genom alla dörröppningar av standardmått och är skön att gå på promenad med. Svänger jättelätt och framhjulen kan också låsas om man så vill. Vi har också liggdelen till babyn och den använder hon ännu även om den snart är urvuxen, dottern är 9 månader 7.1 (men hon är liten till växten).

Om man går i butiker med den kan det vara trångt men det antar jag att det är med alla syskonvagnar där barnen sitter bredvid varandra.

• lisen92
    emi skrev 2014-01-09 08:13:50 följande:
    Vi har 2 år och 3 månader mellan minstingarna. Syskonvagnen har varit guld värd, vi har en easywalker duo. Den ryms in genom alla dörröppningar av standardmått och är skön att gå på promenad med. Svänger jättelätt och framhjulen kan också låsas om man så vill. Vi har också liggdelen till babyn och den använder hon ännu även om den snart är urvuxen, dottern är 9 månader 7.1 (men hon är liten till växten). Om man går i butiker med den kan det vara trångt men det antar jag att det är med alla syskonvagnar där barnen sitter bredvid varandra.

Låter intressant! På bilder ser det ut som att det går att festa babyskyddet på vagnen. Stämmer det?:)
  • isolande

Emmaljunga har oxå dubbelvagnar nuförtiden, double viking och monkey, där de sitter bredvid varann och man kan ha ligg/sittdelar beroende på barnens storlek.

• älskarlivet81

Det har de haft innan också, twin nitro t.ex

isolande skrev 2014-01-09 09:28:31 följande:
    Emmaljunga har oxå dubbelvagnar nuförtiden, double viking och monkey, där de sitter bredvid varann och man kan ha ligg/sittdelar beroende på barnens storlek.

• isolande
    älskarlivet81 skrev 2014-01-09 09:45:06 följande:
    Det har de haft innan också, twin nitro t.ex
    Stämmer bra det, de är lite mer gammaldags utformade bara.
  • MajaK

Har ingen erfarenhet ännu men har själv sökt samma svar som du, vi får syskon i slutet på mars o det blir ganska exakt 2 år mellan våra o vi ska beställa en Bugaboo Donkey nu i helgen, måste bara bestämma oss för färg först =)

Läs på mycket o åk o låt ert första barn provsitta vagnarna ni funderar på o provkör när ni börjar närma er ett köp.
    Vi valde mellan Emmaljunga o Bugaboo för att vi vill kunna ha barnen mot oss när vi kör och kunna vända stora tjejen framåt när hon vill det o när hon provsatt vagnarna strejkade hon högljutt i Emmaljungan. Hon har ju själv en Bugaboo Cameleon som hon är van vid sen födseln så då var väl den mest bekväm för henne antar vi =)

Lycka till med vagnletandet iaf =)

• emi
    lisen92 skrev 2014-01-09 08:20:51 följande:

Låter intressant! På bilder ser det ut som att det går att festa babyskyddet på vagnen. Stämmer det?:)
    Det vågar jag tyvärr inte svara på då vi aldrig testat att göra så. Men det antar jag att du kan få svar på om du frågar i butik eller söker via google.
  • purple box

Fundera på hur och var vagnen kommer användas. Vi har hittat en vi ska köpa, önskar bara att vi kunde hitta den i en fysisk butik och prova också. Här blir det ingen bugaboo för vi behöver en stadig vagn som klarar av tuffa skogsvägar. Enligt en bekant som har en bugaboo skulle vi inte köpa den då. Men som "stadsvagn" verkar den smart.

Svar på tråden syskonvagn