• thanisa

Specialkost i förskolan, läkaren skriver inget intyg =(

Äter han hemma? Hade annan mat hjälpt?

Varför jag skriver sista frågan är för att jag är osäker på om det är maten som ställer till det på förskolan. Jag har en son som är lite annorlunda. Han åt inget första året på förskolan, maten spelade ingen roll han satt vid bordet men rörde inte maten. Sen började han äta, men när han bytte avdelning så började en till period när han inte åt något i förskolan.

Detta var hans sätt att reagera, vad förskolan serverat hade ingen som helst betydelse han åt inte än då.Nu i skolan äter han allt möjligt men vid förändringar är det fortfarande jobbigt och han iaktagar innan han gör något själv.

Men visst ska förskolan/skola servera mat för barnen, om det är barn med särskilda behov kan det behövas kämpa en hel del och intyg behövs. Vet några pojkar med autism och grav matstörning där skolan behöver köpa in speciell päronjuice och sen de andra sakerna som pojkarna äter utav, knappen behöver de också ge näring genom på skolan, men det behöver inte bli så att din pojk har sådana problem om något år.

Svar på tråden Specialkost i förskolan, läkaren skriver inget intyg =(