Ellaa skrev 2015-05-11 16:28:07 följande:
Antar att du menar mig då jag är den enda som svarat till Toufik17 om hur "märkligt det är att man inte märkt det tidigare". Men tala gärna om för mig någon från Israel som har fått i uppehållstillstånd och särbehandlats? :) För då har jag verkligen missat det.
Och som tidigare skrivit, just nu tvivlar jag på att det är så överlag, endast 1 person här på tråden har fått svar så snabbt.. Har kontakt med andra via tråden men privat som har amerikanska pojkvänner och de väntar lika länge som mig och min sambo. Sen ÖVERLAG om vi bortser från denna tuffa väntetiden, så kan man ju se hur snabbt det har gått för människor från utvecklade länder som Usa osv där för många av de så har det gått snabbt. Det är ingen nyhet att de tvivlar i högre grad på folk som kommer från utvecklingsländer, varför tror ni mest avslag görs mot de som tidigare varit asylsökande och nu söker uppehållstillstånd med sambo? Ni vet ju att det finns en annan syn utifrån ansökningsland. Kolla bara på hur "mäktig" ditt passtillhörighet är! Vilket land du kommer ifrån utgör i stort sett din frihet att resa. Det är hemskt men det är så, inget någon kan neka till.
Men just nu kan jag inte säga att amerikaner (och Israeler) särbehandlas, vi är många (flesta privata människor som inte vill skriva på tråden) som väntar med amerikanska medborgare. Har fortfarande inte sett på tråden som ansökt efter augusti 2014 som är från Israel som fick beslut så snabbt.
Hej Ella
Det spelar ingen roll vem har svarat vem!
Jag följer många forum utan att skriva, därför vet jag det!
Jag menar inget illa med det utan att ni som har sin anknytning från Israel och USA behöver inte vara oroliga, och det är väl bra för att det finns folk som fått avslag faktiskt!
Du har väntat länge med tanke på att din sambo är från USA, det tycker jag!
Du har haft otur helt enkelt!
Jag hade också otur som fick SD sympatisör till handläggare!
Men sånt är livet... för somliga..:(
Du kommer att få ditt svar snart ska du se!
Lycka till alla!
Peace & Love